דני דיין, המועמד מטעם מפלגת "תקווה חדשה" לכנסת ומי שהיה בעבר קונסול ישראל בניו יורק ויו"ר מועצת יש"ע, שוחח היום (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית בתכניתם ב-103FM ובחר לתקוף בצורה חריפה את יו"ר ימינה, נפתלי בנט. עוד התייחס להסכם העודפים של נתניהו עם מפגלת הציונות הדתית ופסל את חבירתו לבן גביר: "תקשיב, אני לא רוצה מישהו שמוריד תמונות מהסלון".

גדעון סער על משפט נתניהו. ללא קרדיט

הבאתם את פרויקט לינקולן מאמריקה עם כל מיני מומחים, יכולות ושנאה, אבל הנה, אתם לא מצליחים ומתנדנדים בסקרים. הם לא עושים את העבודה. אתם כל שבוע בערך יורדים במנדט. 
"אנחנו לא הבאנו את פרויקט לינקולן, אנחנו הבאנו אנשים שעבדו בפרויקט הזה. מעבר לזה, אתה קצת מתבלבל. שנאה זה לא הצד שלנו". 

אז מה לא עובד?
"אני לא אמרתי את זה. הכל עובד ויעבוד עוד יותר. אנחנו נגיע ל־23 במרץ. אתה יודע שבסוף כדורגל משחקים 90 דקות, ואיך אומר זוהיר בהלול? את הכסף סופרים במדרגות. אני חושב שככל שנתקרב לבחירות הברירה תהיה מאוד חדה וברורה. היא תהיה או המשך ממשלה נוספת בשנה ה־14 של נתניהו או תקווה חדשה בראשות גדעון סער, כי הוא היחיד שיכול להקים ממשלה יציבה חוץ מנתניהו. האלטרנטיבה ברורה – נתניהו עם החרדים, סמוטריץ' ובן גביר, בנט שחושב שהוא משפיע, אבל אין לו שום השפעה, או ממשלה מאחדת של כל הכוחות במדינת ישראל שמאמינים בזכות למדינה יהודית ודמוקרטית ותתחיל ריפוי ואיחוי של החברה הישראלית". 

איך אתה, כאיש ימין ומתנחל, רואה את הסכם העודפים של נתניהו עם בן גביר? מה כל כך נורא בבן גביר?
"תשמעו, אני לא אתחיל כאן בניתוח אישיותו של בן גביר". 

מה שפוסל זו האישיות שלו?
"אישיות במובן הציבורי והאידיאולוגי". 

מה פוסל אותו?
"עמדותיו הקיצוניות. אנחנו לא נבנה את הממשלה שלנו על שום איש או קבוצה קיצונית. לא על מנסור עבאס ולא על בן גביר. הממשלה שאנחנו נקים תהיה ממשלה של המיינסטרים הישראלי. ממשלה שמאחדת 90 אחוז מהציבור הישראלי עם עמדות שמקבלות את מדינת ישראל גם כמדינה יהודית וגם כמדינה דמוקרטית. אנחנו לא נקים ממשלה שתהיה תלויה בגחמות של מחנה קיצוני כזה או אחר. מעבר לזה, מה אתה רוצה ששוב אחזור לתמונה של ברוך גולדשטיין?".

אבל הוא הוריד אותה
"הוריד אותה, אבל אני לא הייתי תולה אותה מלכתחילה. תקשיב, אני לא רוצה מישהו שמוריד תמונות מהסלון בסדר? אני רוצה אנשים שלא הייתה להם תמונה שלו בסלון מלכתחילה. אני גם לא רוצה תמונות של שהידים בסלון". 

ושל ערפאת?
"בוודאי שלא. מה זה השאלה הזו בכלל ינון? אתה מעליב את האינטליגנציה של המאזינים שלך". 

אחרי הקטטה שלכם עם בנט רציתי לדעת עד כמה יש לכם מושג מה בנט הולך לעשות אחרי הבחירות?
"אנחנו לא תוקפים את בנט, הוא זה שתוקף אותנו כל הזמן. לכנות אותנו מפלגת אווירה זו אחת הטענות הכי מגוחכות במערכת הבחירות הזו. להגיד על סער, על אלקין, עליי, על בני בגין, על אנשים שנמצאים בפוליטיקה גם שלושים שנה ונלחמו בשביל מדינת ישראל, בזמן שבנט שיחק בגולות, לומר שאנחנו מפלגת אווירה, זה מראה את רמת הקמפיין הזה".

עוד הוסיף: "תראו יש הבדל אחד בינינו לבין נפתלי בנט – אנחנו באנו להחליף את נתניהו, בעוד בנט בא להמשיך את השלטון של נתניהו. מי שלפני הבחירות לא מתחייב שיישב תחת נתניהו ברור שאחרי הבחירות הוא כן יישב תחתיו. מהבחינה הזו, נפתלי בנט נמצא בכיס של נתניהו ואני לא פוסל את האפשרות שהסיבה שבנט עולה תמיד נגדנו היא חלוקת עבודה בינו לבין נתניהו".

בן: אז אם זה כך, הסיכוי של נתניהו להקים ממשלה הוא ממש טוב. ינון: ואם האלטרנטיבה תהיה הקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד אתם תיכנסו?
"למה שהאלטרנטיבה תהיה בנט ולפיד? האלטרנטיבה תהיה סער. אנחנו באנו לשנות את נורמות ההתנהגות הפוליטיות האלה של מניפולציות וסחטנות. אני לא רואה אותנו נכנסים למשחק של סחטנות – למשחק של 'אם אתה לא תיתן לי את זה אני אלך עם ההוא', וכדומה. אנחנו מצפים מכל המפלגות שיגידו ביושר מהי עמדתן, ומצפים גם מנפתלי בנט שלא יחזיק את ציבור הבוחרים שלו כבני ערובה, ויגיד מראש מה הוא יעשה במקרים קואליציוניים כאלה ואחרים".