במסגרת הפינה 'טוב לדעת', סיפרה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM על פרט חשוב מעולם התזונה שלא כדאי לפספס, והפעם: מדוע צבעי מאכל סינתטיים מזיקים כל כך לבריאות ובאילו מזונות הם מצויים יותר? מהם צבעי המאכל המזיקים ביותר? ומהי האלטרנטיבה הבריאה?

לקראת חג פורים ומשלוחי המנות, כדאי לשים לב שרוב הממתקים מכילים צבעי מאכל סינתטיים שמזיקים לבריאותם של הילדים. ההבדל העיקרי בינם לבין הצבעים שבעזרתם אנו מסיידים את הקיר הוא בכמות הקטנה ששמים במוצר, אבל גם כמויות קטנות של חומרים כימיים עלולות להשפיע על הגוף בצורה משמעותית. 

צריך לדעת שלא כל צבעי המאכל מזיקים. יש גם צבעי מאכל טבעיים, שעשויים מגזר, סלק, כרוב סגול וכורכום. הם אינם מזיקים לבריאות והסיבה העיקרית שלא משתמשים בהם היא שהם יקרים יותר.

איך יודעים אם יש במוצר צבעי מאכל טבעיים או מזיקים? גם לצבעי המאכל הטבעיים יש מספר קטלוגי ולפעמים כתוב לידם את האות E ומספר, ולפעמים כתוב רק 'צבע מאכל טבעי'. אם יש שם מילים ומספרים שאנחנו לא מבינים, עדיף לא לקחת סיכון ולבחור מוצר אחר. 

צבעי מאכל נמצאים בסוכריות, שתיה קלה, גלידות, ואפילו דגני בוקר שנועדו לילדים, אבל לכל מוצר יש תחליף עם צבע מאכל טבעי והוא עדיף בהרבה.

מאילו צבעי מאכל צריך להיזהר יותר? הכי גרועים הם צבעי המאכל הצהובים - בעיקר זה שנקרא טרטרזין E-102, והשני סנסט ילו E-110. הם עלולים לגרום לאסתמה בילדים, להתנהגות היפראקטיבית, להפרעות קשב וריכוז. הצבעים האדומים נחשבים למסרטנים וגורמים לפריחה, וצבע כחול עלול לגרום לכאבי בטן.

אם רשום במפורש על מוצר המזון 'צבע מאכל טבעי', אז הוא לא מזיק בכלל ואין איתו שום בעיה.