הוולנטיין דיי בפתח, וסקר חדש שפורסם מצא כי ככל שמשבר הקורונה מעמיק, מערכות היחסים שלנו עוברות, כמו חלקים רבים בחיינו, לדיגיטל. ממחקר שערכה שחברת Fly Research עבור מאסטרקארד, כמעט 20 אחוזים מהאנשים מצאו מערכת יחסים ברשת ואותו המספר נפגש לדייט בזום במקום המפגש המסורתי מלא המבוכה. בנוסף, 30 אחוזים מהאנשים מצאו את עצמם מתהלכים בפארק בדייט, ו-21 אחוזים אנשים נרשמו לאפליקציות השידוכים השונות.

דייט בדשא, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
דייט בדשא, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

פעולה שהייתה יכולה להיות כמו אוויר לנשימה בשביל זוגות היא טיסה לחו"ל, שהפכה כמעט בלתי אפשרית לאור הווריאנטים החדשים. לפי נתוני מאסטרקארד, שאספה גם את נתוני הקניות וחיובי האשראי בלמעלה מ-50 מדינות בהן היא פועלת, בשנת 2019 ההוצאה על הזמנת טיסות בעולם בחג האהבה עמדה על סכום עצום של 2.2 מיליארד דולר. בישראל בשנת 2019, מלונות היוו את רוב ההוצאות סביב החג, 51 אחוז מסך ההוצאות.

הסקר בחן גם את גבולות הרומנטיקה שהתעצבו מחדש בעקבות הקורונה, ומצא כי 49 אחוזים מהנשאלים ענו כי יעדיפו בישול זוגי. מסתבר שגם טייק-אווי הפך השנה לחוויה זוגית, כש-27 אחוזים מהנשאלים אמרו כך. הבינג', הצפייה הבלתי-נגמרת בסדרות וסרטים הגיע גם הוא למקום גבוהה בהעדפותם של הזוגות עם 20 אחוזים מהנשאלים וגם טיולים מסביב לשכונה עם 19 אחוזים. 

מאסטרקארד מצאה בין נתוניה כי למרות ההיצע הדיגיטלי שהתעצם בעשור האחרון קוחותיה המשיכו להיות נמאנים לרומנטיקה של פעם. בעשור האחרון גדלה ההוצאה הכספית על פרחים ב-272 אחוזים, וההוצאה על מסעדות גדלה ב-242 אחוזים.