הליכוד ממשיכה במגמת ההיחלשות, ובמקביל יש עתיד ממשיכה להתחזק – כך עולה מסקר שנערך אתמול, 40 יום לפני הבחירות. מהתוצאות עולה עוד כי הליכוד בראשות נתניהו לא יכולה להקים ממשלה כשהגוש הנגדי מגיע ל־61 מנדטים.

קמפיין הליכוד נגד יאיר לפיד

על פי הסקר, שנערך עבור “מעריב־סופהשבוע” על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, אילו היו הבחירות מתקיימות היום, הליכוד הייתה זוכה ב־28 מנדטים, מנדט פחות מאשר בסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה מזנקת ל־19 מנדטים - 6 יותר מתקווה חדשה בראשות גדעון סער, שזוכה ב־13 מנדטים. בסקר הקודם נרשם תיקו 16 בין יש עתיד לתקווה חדשה.

לפיד, כך נראה, מנקז אליו את הסנטימנטים האנטי־חרדיים בעקבות תמונות שהציבור נחשף אליהן של הפרות המוניות במגזר, אף שהוא עצמו שומר באחרונה על איפוק בהתבטאויות בנושא.

ימינה בראשות נפתלי בנט, המבקש להיות לשון המאזניים בבחירות הקרובות ונמנע מהצטרפות לגוש “רק לא ביבי”, עולה במנדט ומקבלת בסקר הנוכחי 12 מנדטים.

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, לאחר הפרידה מרע”מ, ממשיכה לאבד מכוחה ויורדת בסקר הנוכחי ל־8 מנדטים לעומת 10 בסקר הקודם.

סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)

ש”ס, בראשות אריה דרעי, מתגלה כמניה בטוחה ויציבה, עם 8 מנדטים. יהדות התורה עם 7 מנדטים, כמו ישראל ביתנו, בראשות אביגדור ליברמן, השומרת על יציבות מרשימה.

בתחתית הגועשת תופסת העבודה בראשות מרב מיכאלי מרחק בטוח מהקו האדום עם 6 מנדטים, בזמן שמפלגת השמאל האחות מרצ מאבדת מנדט, וגם כחול לבן בראשות בני גנץ, מדשדשות בקרבת אחוז החסימה - עם 4 מנדטים כל אחת.

הרשימה המאוחדת של הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר יכולה לשאוב עידוד מכך שהיא עוברת את אחוז החסימה גם בסקר הנוכחי, עם 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה – 1.3%, ורע”מ בראשות מנסור עבאס – 1.1%, שהפרידה מהמשותפת לא עשתה לו טוב ובעיקר הזיקה לשותפיו הקודמים.

התאמה לראשות ממשלה (צילום: מעריב אונליין)
התאמה לראשות ממשלה (צילום: מעריב אונליין)

מבחינת הגושים: גוש “נתניהו”, הכולל את הליכוד, ש”ס, יהדות התורה והרשימה המאוחדת של הציונות הדתית – 47 מנדטים. גוש “רק לא נתניהו”, הכולל את מפלגותיהם של סער ולפיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ – 61 מנדטים. ימינה - 12 מנדטים.

מתנגדי נתניהו יכולים לכאורה להקים ממשלה בעזרת המשותפת, או ללא המשותפת במקרה שבנט יחליט לרדת מהגדר ולחבור אליהם. נתניהו, בשלב זה, לא יכול להקים ממשלה, גם לא בעזרת בנט.

בנושא ההתאמה לראשות הממשלה מול נתניהו - סער גובר על לפיד ועל בנט, וכמעט משתווה במעמדו לזה של נתניהו. נתניהו 44%, סער 41%; נתניהו 55%, לפיד 37%; נתניהו 42%, בנט 34%.

בסקר השתתפו 585 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,440 חברים בפאנל). הסקר בוצע ב־11 בפברואר על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית: 4.2%.