ארבעה מנהיגים היו לליכוד. שלושה מהם היו מעדיפים להיצלות באש הגיהינום מאשר לפלס ליורשי הרב מאיר כהנא את הדרך לבית המחוקקים של המדינה היהודית. מנחם בגין, יצחק שמיר ואריאל שרון היו מעדיפים להפסיד בבחירות ולפרוש מהחיים הפוליטיים מאשר למכור את נשמתם ו"להכניס צלם להיכל" (כפי שניסח זאת זאב בנימין בגין בראיון לאריה אלדד ולי ברדיו 103 השבוע).

עימות בין בן גביר לעוזר ח"כ ברשימה המשותפת. צילום: עטרה גרמן

המנהיג הרביעי, בנימין נתניהו, הוא היחיד שמעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה. הוא עצמו הסית נגד ראש הממשלה רבין בכל כוחו ולא חדל גם לאחר שהוזהר בידי השב"כ ובידי אנשיו שלו. עכשיו הוא מכניס לכנסת על גבו את איתמר בן גביר, מי שנופף בסמל שנתלש ממכוניתו של אותו רבין ואמר "כפי שהגענו לסמל הזה, כך נוכל להגיע גם לרבין".

כזכור, בסוף הם הגיעו לרבין. עכשיו הם מגיעים לכנסת. איזו סגירת מעגל מפוארת. היורש של בגין מכשיר את היורש של כהנא. יד רוחצת יד. מצד אחד נתניהו, מצד שני בן גביר, מצד שלישי ח"כ מנסור עבאס, ראש התנועה האסלאמית, התנועה־אחות של האחים המוסלמים, התנועה שהוגדרה על ידי יאיר נתניהו כ"סניף הישראלי של חמאס". גם זה כשר. אין שרץ שלא יוכשר כדי להמשיך להרוס את המדינה מבפנים.

רק לפני כמה חודשים ניהל כאן נתניהו מסע הסתה נגד למעלה מחמישית מאזרחי ישראל. מה לא היה שם: שלטי חוצות שמאיימים שגנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי הולכים להכניס לכנסת "מחבקי מחבלים". זעקות שבר בפייסבוק של נתניהו ביום הבחירות שלפיהן "ערביי ישראל רוצים להשמיד את נוכחותנו כאן". כל זה התפוגג באחת כשהתברר שאפשר לחלץ את נתניהו מאימת הדין באמצעות כמה מאצבעותיהם של אותם מחבקי מחבלים. כל מה שצריך זה רמז קטן מבלפור כדי שעדר גדול של שופרות וחסידים שוטים יכשיר בהליך־בזק כל מה שנדרש להכשיר. כל האמצעים כשרים.

נתניהו נמצא בעמדת זינוק לא רעה לניצחון בבחירות. ומה אם הוא שוב לא יצליח לנצח? אני מניח שבמקרה כזה בבחירות החמישיות הוא יכניס לכנסת את מאיר אטינגר. מי זה אטינגר? אחד היעדים המרכזיים של השב"כ, מי שהגה את תוכנית "המרד", שמטרתה להרוס את הריבונות הישראלית בארצנו ולגרום למלחמת גוג ומגוג עם אויבינו, שבסיומה תוקם כאן מדינת הלכה.

אתם חושבים שאני מגזים? ואם הייתי כותב לפני שלוש־ארבע שנים שנתניהו יכניס את הניאו־כהניסטים לכנסת, לא הייתם חושבים שאני מגזים? אנחנו חיים בתקופה מוגזמת. המציאות מגמדת את סיוטי העבר שלנו והופכת אותם לבדיחה חבוטה.

הטור המלא של בן כספית - ב"מעריב-סופהשבוע"