ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין היום בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM. אולמרט התייחס לסקרי המנדטים האחרונים שפורסמו השבוע, והיה דיי נחרץ בדעתו כי סבב הבחירות הקרוב, אינו הסבב האחרון. בנוסף, תקף אולמרט את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא לא פושע בגלל האישומים, הוא פושע בגלל הדרך בה הוא מנסה להימנע מלעמוד לדין. שיעשה את מה שייעץ לי, שיתפטר ויזוז הצידה".

אולמרט לא הסתפק בלתקוף את ראש הממשלה בלבד ותקף גם את אשתו שרה ובנו הבכור של נתניהו, יאיר. " בנימין נתניהו לא זה שמקבל את ההחלטות הגורליות עבור מדינת ישראל. יש קבינט משפחתי ושם הוא במיעוט. לא אני הייתי זה שנסע עם 19 מזוודות כביסה לבית הלבן. שרה ויתרה על צנעת הפרט כשנעמדה בחזית הפומבית הציבורית על המאבק שהוא מנהל. הבן המופרע שלו מטנף על כל העולם ומזהם את השיח", השתלח ראש הממשלה לשעבר.

אהוד אולמרט בראיון לערוץ הכנסת (קרדיט: ערוץ הכנסת)

כשאתה שומע את תוצאות הסקר מה התובנה שלך? לאן מובילה מערכת הבחירות הזו?
"תראה, קודם כל אני ממליץ להתייחס די בזהירות לתוצאות הסקרים ממיליון סיבות ובעיקרן העובדה שהתמונה עדיין לא ברורה למפלגות ומצביעים. המגמה הרחבה שנראית לי יציבה היא שבנימין נתניהו, כמו בשלוש מערכות הבחירות הקודמות לא יוכל להקים את הממשלה שהוא היה רוצה להקים, אבל כל היתר פתוח. האם בתמונה כמו שהיא מצטיירת עכשיו יש סיכוי שמישהו אחר יוכל להקים מממשלה? לא נראה לי. אני לא רואה את בנט מצטרף לקואליציה עם הרשימה המשותפת, ולכן תמונה של הקמת ממשלה אלטרנטיבית היא יותר משחק של מספרים". 

כלומר, אם אני מבין אותך טוב אנחנו הולכים לסבב חמישי?
"לפני הסיבוב השני אני אמרתי שיהיה סיבוב שלישי. הבוקר הזה אני מעריך שאחרי הסיבוב הזה, יש אפשרות סבירה מאוד שיהיה סיבוב חמישי. לפי דעתי בסיבוב החמישי לא מין הנמנע שנתניהו כבר לא יעמוד בראש הליכוד. אפילו אם הוא כן יעמוד בראש המפלגה הליכוד יוכה מכה ניצחת. התהליך הזה בו אנשי ליכוד עוזבים את הליכוד ונותנים לזה ביטוי פומבי, אנשים הארדקור, מהגרעין הקשה של הליכוד, אנשים שהיו שם בגלל הזדהות אידיאולוגית ומורשת משפחתית. אני רואה היום שלימור לבנת עוזבת את הליכוד, אז נכון שהיא לא הייתה תומכת נלהבת של נתניהו בשנה האחרונה, אבל עדיין. גם בני בגין עוזב ומצטרף למפלגה אחרת, וכדומה". 

טוב, בוא נתקדם האלה: קראתי הבוקר מאמר שפרסמת במעריב ובו אמרת דברים קשים על נתניהו. אתה לא מגזים עם ההשתלחות שלך ברה"מ?
"לא. קודם כל עזוב אותי עם התואר הזה ראש הממשלה. מי שהפך את התואר והמעמד למרמה זהו נתניהו עצמו, גם בדרך בה הוא התייחס אליי. בנימין נתניהו הוא פושע שפועל באופן שמערער את יסודות קיומה של מדינת ישראל. עכשיו, אני מדגיש במאמר הזה ואני חוזר ומדגיש גם כאן: אני לא אומר מילה ולא חצי מילה על האישומים שבגינם עומד נתניהו לדין. הוא פושע בגלל הדרך שבה הוא פועל בכדי להימנע מלעמוד לדין. הדברים שהוא עושה על מנת להיחלץ מהמצוקה האישית שלו והעדפת האינטרס האישי, הדרך שבה הוא מנסה לרסק את המערכת המשפטית ואת הפרקליטות, את המשטרה, את היועץ המשפטי, ואת בתי המשפט. לעמוד השבוע ולהגיד 'תפרו לי תיק'. מה זה תפרו לי תיק?".

אבל זה מה שהוא חושב. הוא טוען שתפרו לו תיק. 
"זה מה שהוא חושב? מה שאני חושב זה שהוא פושע כי הוא אומר את הדברים הללו. שיעשה מה שהוא ייעץ לי - יתפטר מתפקידו ויזוז הצידה להביע את דעתו כאדם פרטי. שייתן למדינה הזו להתנהל ולדברים להיות מטופלים כמו שהם צריכים להיות מטופלים. אגב, גם כאזרח פרטי אני לא ממליץ לנהוג ככה מול הגורמים הללו. אני לא עשיתי את זה מעולם".

הוא יכול לתבוע אותך.
"אין שום בעיה. אני מזמין אותו לתבוע אותי ויצטרף לתובעים גם את הבן המופרע שלו והמשפחה המטורללת שלו". 

תגיד לי, זו לא חציית קו? אתה יורה גם במשפחה?
"המשפחה שלו יורה בכולנו כל הזמן. המשפחה שלו היא חלק מהעניין. הרי לא הוא מקבל את ההחלטות שקובעות את גורל מדינת ישראל. יש קבינט משפחתי ובדרך כלל הוא זה שמחליט ונמצא במיעוט. לא אני זה שנסעתי לארה"ב עם 19 מזוודות לעשות כביסה בבית הלבן. לא אני זה שמופיע בכל מיני הקשרים ומצייץ כפי שעושה הבן שלו שמשמיץ את כל העולם, ומטנף ומזהם ומלכלכך. הם זיהמו את השיח הציבורי". 

לדבר ככה על אשתו וילדיו. איפה צנעת הפרט?
"צנעת הפרט? האישה שלו ויתרה על צנעת הפרט מזמן כאשר היא התייצבה בחזית הפומבית הציבורית על המאבק שהוא מנהל יחד עם בני משפחתו. אילו אשתו הייתה נוהגת כאדם סביר ומאוזן כפי שנשים אחרות של אישי ציבור נהגו. אני לא רוצה אפילו להגיד כפי שאשתי נהגה כי זה שני עולמות שונים לחלוטין, אז אף אחד לא היה נוגע בה. אי אפשר לחלץ לא את האב, לא את הבן, ולא את האמא מהביקורת הציבורית. הם מזהמים את השיח. אין לי ספק שאם נתניהו יחשוב שתביעה אישית נגדי יכולה לשרת את האינטרסים הציבוריים שלו הוא יעשה את זה. אני מוכן ומזומן ואדע להתמודד איתו".

אולמרט המשיך בקו התקיף ואמר: "ביבי נתניהו בעיניי הוא פחדן, הוא רופס, הוא חסר כושר עמידה וחוט שדרה, הוא אדם שאין לו שום השקפת עולם. הוא חלול לחלוטין, היום הוא בעד סיפוח שטחים, מחר הוא בעד ויתור עליהם. אני לא מוכן לדבר במילים משויפות בכדי שזה יראה נחמד ונעים. אני אגיד את הדברים בדיוק כמו שהם בשביל שאנשים יבינו בפני מה הם עומדים. במקום לדאוג שלא יהיו אלפי מתים בישראל הוא דואג להישרדות של משפחה אחת ושתלך לעזאזל המדינה".