משעות הבוקר המוקדמות של שבת הגיעו המוני רוכבי אופניים, מטיילים, מבקרים ונופשים רבים שניצלו את מזג האוויר ואת שלל הפריחות לפארקים ויערות קק״ל. נוכחות גדולה של מטיילים נרשמה בחניוני הנופש ומסלולי הטיול ביערות בן שמן, שם עד מהרה התמלאו כל חניוני הרכבים והאזור נסתם בתנועת מטיילים. התמונה הייתה דומה בפארק קנדה שהיה עמוס מאד והציבור התבקש לא להגיע למקום בשל עומסי תנועה גדולים שנוצרו. גם אתר נחל השופט ביערות רמת מנשה היה עמוס מאוד והציבור התבקש לא להגיע למקום. הגן הבוטני ביער אילנות היה עמוס עד אפס מקום. בצפון ומערב הנגב היו עומסים גדולים ביערות דורות, רוחמה, שוקדה ובארי. גם כל חניוני הנופש ביער המלאכים (שחרייה) היו מלאים עד אפס מקום.

מאיגוד ערים כנרת נמסר כי היום (שבת) בילו בחופי האיגוד השקטים 5,500 איש, ובכל סוף השבוע 13 אלף איש, שנהנו ממזג אויר נוח, התמקמו בקמפינג באוהלים, דגו דגים וערכו פיקניקים מול הכנרת המלאה. מטיילים רבים אף ערכו טיולים רגליים במסלולים ב"שביל סובב כנרת".

קמפינג בחוף לבנון-חלוקים (צילום: יוני דותן, איגוד ערים כנרת)
קמפינג בחוף לבנון-חלוקים (צילום: יוני דותן, איגוד ערים כנרת)

בשמורות הטבע והגנים הלאומיים לבדם טיילו מבוקר שבת ועד הצהריים כ-150 אלף מטיילים ברחבי הארץ. כ-1,300 מטיילים בחרו ללון את ליל שישי בחניוני הלילה הפתוחים. עומס מטיילים נדיר לפברואר כמו מזג האוויר האביבי שבו שהולך ונעשה נדיר פחות בשל משבר האקלים, נרשם בשמורות גמלא, נחל עיון, עין אפק, פארק הכרמל ונחל תבור. רעיה שורקי, ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, מסרה: אלפי מטיילים נהנים בסוף השבוע הזה בטבע בעיקר במוקדי פריחה ומסלולי הליכה בטבע. 15 תחנות מידע והסברה שהוצבו בנקודות מרכזיות מסייעות בהכוונת המטיילים, מתן מידע בעזרת מורי דרך מוסמכים במסגרת  שיתוף פעולה של רשות הטבע והגנים ומשרד התיירות. הציבור מקבל גם שקיות אשפה כחלק מהמאמץ הלאומי והעצמת המסר לשמירת הניקיון ולקיחת האחריות האישית לארץ נקייה.

בתוך כך, במהלך יום שישי הודיעה הנהלת גן החיות הפופולרי בישראל, הספארי שברמת גן, כי היא שוב נאלצת לסגור את שערי האתר בשל הנחיות משרד הבריאות. "בתום בחינה משפטית ובהתאם להחלטת משרד הבריאות, אנו נדרשים לצערנו להשאיר כעת את המקום סגור בתקווה שההחלטות והפרשנויות בנושא יתוקנו" נמסר מהספארי. "בשעת לילה מאוחרת, על אף העובדה כי ב-18.11.20 לאחר תום הסגר השני, התקבלה החלטה בוועדת החוקה של הכנסת כי הספארי וגני החיות יוצמדו לתקנות הפתיחה של הגנים הלאומיים, התבשרנו על ידי היועץ המשפטי של מחוז דן במשטרת ישראל כי עלינו לסגור את הספארי באופן מידי.

שמורת פורה (צילום: תומר עפרי, רשות הטבע והגנים)
שמורת פורה (צילום: תומר עפרי, רשות הטבע והגנים)

בכאב גדול אנו נאלצים שוב לסגור את הספארי למבקרים, אף על פי שמדובר בשטח עצום של כ-1,000 דונם הכולל בתוכו סוואנה שבה המבקרים נוסעים בתוך רכבים משפחתיים וכן מתחם גן חיות גדול ששטחו כ-200 דונם בו המבקרים נעים בקפסולות משפחתיות תוך שמירה קפדנית על כל כללי התו הסגול".

עו"ד רועי ברזילי, סגן ראש עיריית רמת גן ויו"ר הספארי, הוסיף: "אנו מקווים כי כבר בימים הקרובים משרד הבריאות יתקף שוב את פתיחת הספארי בהתאם להחלטת הכנסת וימנע מפח נפש ממשפחות רבות".

גם בגן הלאומי מצדה שבאחריות רשות הטבע והגנים הודיעו בשישי על סגירת רכבל המבקרים המאשר את העלייה המהירה לאתר הפופולרי, בשל דיוק הנחיות משרד הבריאות.

חניון לילה ברכת צפירה  (צילום: ג'אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים)
חניון לילה ברכת צפירה (צילום: ג'אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים)

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קרית שמונה 19-9, קצרין 17-7, צפת 14-7, טבריה 22-9, נצרת 17-8, חיפה 19-9, ‏תל אביב 20-10, ירושלים 16-8, אשקלון 19-12, עין גדי 22-15, באר שבע 20-7, ערד 17-8,‏ מצפה רמון 16-8 ואילת 25-15.

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותחול עליה קלה בטמפרטורות, שתהיינה גבוהות מהרגיל לעונה.

גבעת האירוסים תל שכה (צילום: שלומית שביט, רשות הטבע והגנים)
גבעת האירוסים תל שכה (צילום: שלומית שביט, רשות הטבע והגנים)

בשני יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה קלה בטמפרטורות.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית, הרוחות יתחזקו ויעשה אביך. אחר הצהריים יחל גשם בצפון הארץ ובמרכזה אשר ילווה בסופות רעמים. בלילה יעשה גשום וסוער ואוויר קר מאוד יכנס לאר יחל שלג בחרמון ובהמשך הלילה גם בצפון הגולן, בהרי הגליל ופסגות הרי המרכז כולל ירושלים.

ברביעי צפוי להיות גשום וסוער מצפון הארץ ועד לנגב. שלג ירד בחרמון, בצפון הגולן, בהרי הגליל ובפסגות הרי המרכז וירושלים, תורגש ירידה ניכרת בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. קיים חשש להצפות בערי מישור החוף והשפלה ולשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.