משרד הבריאות השעה ביום שישי את רישיונם של יובל כרמי ועידן קוסובסקי - שני פסיכולוגים שנחשדו בפגיעה מינית במטופלים ומטופלות שלהם. השניים אינם רשאים לעסוק במקצועם כל עוד ההשעיה בתוקף.

מפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית נמסר: "פגיעה מינית של פסיכולוג במטופלת הינה פגיעה קשה ביותר, וכן עברה פלילית ואתית חמורה. התליית הרישיון מהווה צעד חשוב מאין כמוהו מצד משרד הבריאות לטובת ההגנה על בריאות הציבור ובטחון המטופלים".

הפורום הוסיף: "אנו שולחים איחולי ריפוי ושיקום לנפגעות ולנפגעים, מברכים את משרד הבריאות על הצעד החשוב, ומעודדים את הציבור לבדוק בפנקס הפסיכולוגים שאנשי המקצוע שפונים אליהם רשומים ומומחים בתחומם".

 מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', פנתה כבר בתחילת החודש במכתב בעניינו של כרמי לשר הבריאות אדלשטיין בו ציינה: "בכל הנוגע לעבירות מין, חשוב להתחיל להגיע לכל הפחות לאיזונים אחרים בין ההיבט המשפטי לבין ‏ההיבט הציבורי, תוך אימוץ חשיבה מהפכנית ותוך רגישות מאוזנת לשני ההיבטים".

עם היוודע דבר השעיית רישיונו בבוקר שישי מסרה מדז'יבוז': "אני מברכת על החלטת משרד הבריאות להשעות את רישיונו של פסיכולוג החשוד בהטרדה מינית של נשים מטופלות שלו. זאת החלטה נכונה, עלינו לגלות אפס סובלנות בחברה כלפי מי שמנצל לרעה את מעמדו ומקצועו".