רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 7.1 הורגשה היום (שבת) בחופי מזרח יפן, סמוך לתחנת הכוח הגרעינית פוקושימה, שבה אירע לפני כעשור אסון גרעיני כבד כתוצאה מרעידת אדמה דומה. לפי הדיווחים לפחות עשרים אנשים נפצעו, אך לא דווח על נזק משמעותי ולא הונפקה אזהרת צונאמי. 

רעידת אדמה בעוצמה 7.1 הורגשה מול חופי מזרח יפן, סמוך לפוקושימה (צילום: רויטרס)

הסוכנות המטאורולוגית ביפן דיווחה כי מוקד הרעידה היה מול חופי מחוז פוקושימה, בעומק של 60 קילומטרים לתוך הים. אזרחים יפנים דיווחו כי הרעידה הורגשה גם בבירה טוקיו, שם רעדו בניינים. 

לפי דובר ממשלת יפן, קצונובו קאטו, לא היו דיווחים על חריגות במתקנים הגרעיניים, אך דווח על הפסקות חשמל נרחבות במדינה וכ-950,000 משקי בית היו ללא חשמל, כך אמר בתדרוך לתקשורת שהועבר בשידור הציבורי NHK.

כאמור, לפני כעשור התרחשה רעידת אדמה באותו אזור שגרמה למשבר הגרעיני החמור ביותר מזה רבע מאה. הרעידה, בעוצמה של 9.1, התרחשה ב־11 במרץ 2011 ועוררה גלי צונאמי אדירים שכיסו אזורים נרחבים בחוף הצפון־מזרחי של יפן והובילו למותם של יותר מ־18 אלף בני אדם. הגלים פגעו גם במתחם הגרעיני בפוקושימה וגרמו לקריסתו של אחד הכורים ולדליפה הגרעינית הקשה ביותר מאז צ'רנוביל ב־1986. 

מאז שנת 2015, החלו הרשויות ביפן להסיר בהדרגה את המגבלות על חזרה לאזורים שפונו בשל הסכנה הרדיואקטיבית, ופתחו במאמצי שיקום נרחבים שצפויים להימשך עוד שנים רבות. יפן היא אחד האזורים הפעילים ביותר מבחינה סיסמית בעולם ומתרחשות בה כ-20% מרעידות האדמה בעולם בסדר גודל 6 ומעלה, והחשש הוא שרעידת אדמה נוספת תגרום לנזק סביבתי חדש.