בראיון שערך היום (שבת) בערוץ 13, הודיע לראשונה השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס כי ביום שלישי הקרוב הממשלה תתכנס לכבוד אישור התוכנית למענקים כלכליים לציבור, כפי שהובטח לפני מספר שבועות וזאת גם בניגוד לעמדתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט. 

ראש הממשלה נתניהו על אישור תוכנית המענקים

אקוניס ציין כי קשה לו להעלות על הדעת שכחול לבן יתנגדו לתוכנית מענקים כלכליים שתועיל לציבור, ותקף את מנדלביט כאשר אמר כי "היועמ"ש לוקח לעצמו סמכויות שאין לו בחוק ולא כתובות בשום מקום. בגללו נתב"ג לא נסגר בזמן. אני מפציר ביועמ"ש לייעץ לנו - אם עצתו תתקבל בסדר, אבל אם לא, הממשלה נחושה להעביר את זה על אף שהוא רומז שמדובר בכלכלת בחירות". 

עוד הוסיף אקוניס כי ההחלטה בדבר המענקים לא צריכה להיות עניין משפטי, כפי שהחיסונים לא עניין משפטי. "זה עניין מהותי הוויכוח עם מנדלביט, מותר לו לתת את עצותיו ולנו לקבל את ההחלטות כי בסוף האחריות תהיה עלינו ולא תהיה עליו", אמר והוסיף: "יו"ר האופוזיציה הוא לא מנדלבליט אלא יאיר לפיד ואני מאחל לו שישאר ככה אם כל הציבור יבוא להצביע". 

בכחול לבן זעמו על הדברים ואמרו כי מדובר ב"עוד ספין של הליכוד: אין לזה אישור של יועמ"ש וכן אין לתכנית תקציבים". "עוד פייק תוכנית של נתניהו וכ"ץ", נמסר מהמפלגה. "נתניהו שכרגיל העדיף את טובתו האישית ולכן מנע העברת תקציב מדינה משיקולי הישרדות פוליטיים וניסיונות בריחה ממשפטו, ממציא פייק תוכנית. ממליצים לנתניהו לנסות פעם אחת להעדיף את טובת הציבור ולא את טובתו האישית".

אופיר אקוניס (צילום: מרק ישראל סלם)
אופיר אקוניס (צילום: מרק ישראל סלם)

בהמשך הריאיון אקוניס נשאל איך יגיב אם יו"ר ימינה נפתלי בנט יציע לו להיות מספר שתיים, ואמר: "אנחנו על סף הזדמנות היסטורית חוזרת להקים ממשלה לאומית, לכן אני אומר שהתסריטים הללו מופרכים. יש לי הערכה לדני דיין ואני חושב שחשוב להקשיב לו. בראיון בסופ"ש הוא אמר שגדעון סער יקים ממשלה עם לפיד ועם העבודה, כלומר במקום הציונות הדתית הם מתירים למפלגת העבודה עם מספר שבע שאומרת שלא עומדת בצפירה ביום הזיכרון. איתם סער רוצה להקים ממשלה ובנט שותף לזה?".

"אין דבר כזה גוש רק לא ביבי, יש ציבור שרובו יכריע בעד נתניהו והליכוד ואני מקווה שבנט יפסיק עם המשחקים ויגיד שהוא מצטרף לממשלת הימין ולא יגיד שהוא לא מתחייב. תתחייב. אתה הולך עם לפיד ומיכאלי?", אמר בסיום דבריו.