מאז שפרצה הקורונה לחיינו, הוצפה הרשת החברתיות פעם אחר פעם בפייק ניוז ובשקרים בנוגע למגיפה. לאחרונה, מאז הצליחו חברות התרופות לפתח חיסון לקורונה - החלו משתמשי רשת רבים להפיץ מידע כוזב גם לגבי יעילות החיסונים. מספר קבוצות פייסבוק אף נפתחו סביב נושא זה - כשכל מטרתן היא לעודד אנשים לא להתחסן.

קופות החולים פתחו את החיסונים לכלל הציבור. צילום: אבשלום ששוני.


בפייסבוק, היו ערים לתופעה - ופעלו כדי לחסום חשבונות מסוג זה, אלא שבשבוע האחרון, מאז שפורסמה תוכנית משרד הבריאות להטיל הגבלות על אנשים שיבחרו להתנגד לחיסונים, חלק מקבוצות הפייסבוק עברו להתמקד בנושא זה.

באחד מהפוסטים שפורסמו בסוגיה זו נכתב: "לא רוצים לתת לנו להיכנס לקניון, למסעדות, לבתי קפה, לחדרי כושר? מעולה. כמה זמן אתם חושבים שהם יחזיקו מעמד? 2.5 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה כשרובם זקנים או מאוד מבוגרים. זקנים עושים קניות בקניון? יושבים בבתי קפה? מנויים בחדר כושר? תנו להם לקרוס לבד. ואני מבטיחה לכם שזה יקרה מהר מאוד. אנחנו בעידן שאפשר להזמין הכל באינטרנט, כך שאנחנו לא באמת צריכים אותם. תנו להם ליפול".

בתגובה לדברים, חלק מבעלי העסקים הודיעו כי לא ייתנו שירות לאנשים שיבחרו שלא להתחסן. "אני כבר כמעט שנה נאלצת לסגור את המסעדה שלי", מספרת שרון אוחיון, בעלים של מסעדה שכונתית בבאר שבע. "לא הגיוני שאותם אנשים שמסרבים להתחסן יפגעו לי בפרנסה. הרי ברור שעד שלא יתחסנו, לא נוכל לפתוח כמו שצריך את המסעדות והברים. החלטתי יחד עם בן זוגי שלעסק שלנו לא ייכנסו אנשים שבוחרים שלא להתחסן. אני יודעת שאולי אפסיד קצת כסף בטווח הקצר, אבל לטווח הרחוק זו הבחירה הנכונה".

כמו אוחיון, ניכר כי עסקים רבים נוספים בוחרים לנקוט צעדים דומים. אחת המתנגדות לדרכון הירוק כתבה במהלך השבת בפייסבוק: "אז הקוסמטיקאית שלי הודיעה לי אתמול שלא תקבל אותי יותר. 20 שנה אני אצלה. היא מחוסנת אבל חוששת להידבק. לך תבין איך אנשים חושבים. מפיצת מחלות שכמותי". מתנגדת אחרת הוסיפה: "יש לי רעיון, בואו נעשה טלאי צהוב עם הכיתוב 'לא מתחסן' ונצטלם איתו".