שמישהו יקרא לחיים אתגר כי יש לנו כאן מתחזה. במשך חודשיים חשבנו שאנחנו צופים בריאליטי המוכר "האח הגדול" אבל אמש האמת התגלתה – אנחנו נמצאים במופע מושקע ויוצא דופן שמוקדש לשני אנשים בלבד: ג'וז ג'וזי יונתן ואחיו הצעיר יהודה. כן כן, בזמן שאנחנו מצפים לראות התרחשות של 14 דיירים בבית – אנחנו חיים רק סביב השניים הללו, והאנשים שמושפעים באופן ישיר ממעשיהם. היי, זה לא מה שהזמנתי.

ג'וזי זירה (צילום מסך רשת 13)
ג'וזי זירה (צילום מסך רשת 13)

נתחיל מהסוף, כי לראשונה בתולדות העונה – הייתה הפתעה פר אקסלנס. הרי בואו, כולם, כולל ליאור, היו משוכנעים שהוא זה שיעזוב. לאליאנה תדהר שאומרת שהכל בפיג'מה פעמיים בפרק יש יותר זמן מסך ממה שהוא מקבל והיות ורייטינג הוא לא ממש מייצר, ניכר היה שדרכו הביתה סלולה לחלוטין. ואז – גל עוזבת. הלם? כמובן, אבל אם חושבים על זה רגע, זה לא באמת מפתיע שכן בזמן האחרון ראינו אותה בעיקר בסיטואציות לא מחמיאות, החל מהריב המיותר עם יהודה אז במשימת האקסטרים, ועד הריב העוד-יותר מיותר עם לינור, כך שבסה"כ היא הצטיירה בעיקר כטרחנית ומחפשת צרות, מה שכנראה השכיח מהצופים את תכונותיה הטובות והפוטוגניות יותר.

גל גברעם (צילום מסך רשת 13)
גל גברעם (צילום מסך רשת 13)

בנוסף, אל נשכח (כאילו אפשר) שההפקה משקיעה מאמץ אסטרונומי כדי להשאיר את ג'וזי ויהודה בבית באופן שכמעט מעלה גיחוך. חשבו על זה, הרי בפרקים האחרונים בכלל, ובשעות האחרונות להצבעה בפרט, היינו עדים כמעט רק לרגעים שמוציאים את ג'וזי ויהודה רגישים, אותנטיים ומשכנעים:

הריב שלהם כמעט נשכח לחלוטין כאשר מגיע אחריו שיח פיוס חברי, בהמשך אנחנו נחשפים לצדדים רגישים וכובשים יותר באישיות של יהודה כאשר הוא מפתח רגשות לאלמוג, בזמן שפתאום קארין מגלה עניין כלפיו (עוד נגיע לזה) ופתאום כל הבית עוסק בו בנסיבות משמחות, וברגע אחר ג'וזי פוצח במונולוג סוחט דמעות (באמת) על אמו. בתוך כך, איך אפשר לזכור בכלל שיש עוד מועמדים להדחה? אז נכון, הקהל בחר מי יודח – אבל לומר שזו הייתה החלטה טבעית ללא הטיות? ובכן, פחות.

יהודה יצחקוב (צילום מסך רשת 13)
יהודה יצחקוב (צילום מסך רשת 13)

הזכרתי את קארין, כי מבלי ששמנו לב וכעבור 70 יום – היא פתאום מייצרת עניין. נכון, זה כמובן קשור ליהודה במובן מסוים (בכל זאת, אנחנו במופע שלו ושל ג'וזי להזכירכם), אבל זה לגמרי שווה שיח. 

השינוי של קארין לא מספיק מדובר, אבל אם חושבים על זה, יש כאן די מעניין: היא החלה כדיירת המבוקשת של העונה כאשר כל זכר מתחת לגיל 40 בבית התעניין בה, ולאורך הזמן, כולם מצאו תחליפים, הבחור שלה הודח – והיא נותרה כמעט ללא חברות וחברים בכלל. בהמשך, היא הייתה פסע מלצאת מהבית עד שרמי הציל אותה ברגע האחרון, ואז – היא הבינה שעליה לייצר יותר רעש. 

אז היא קצת רבה עם ג'וזי וקצת נעלבה מלינור, אבל גם זה לא ממש עזר – עד שהגיעו הדיירים החדשים, וביניהם, מי שהתגלתה כנמסיס המושבעת שלה – אלמוג (אני לא יודעת לדבר אם זה לא בצעקות) חדד. שוב, הוסתר מאיתנו מידע די משמעותי (השתיים היו חברות ילדות) שעשוי להסביר את האיבה ביניהן, במיוחד כשהאחרונה מצאה לה ספוט אטרקטיבי בן רגע – צמודה לבחור הכי רועש ומדובר בבית, אדון יצחקוב. אז מה תעשה גברת עליה? נוקטת באסטרטגיה חדשה ומביעה עניין באותו בחור. זה אכן יכול להסתדר עם העובדה שיהודה ממעיט לאחרונה בדרמות (כמה שהוא יכול) ונראה חינני יותר, אך אני עדיין לא מאמינה שבאמת מדובר ברצון טהור בקרבתו, ולא באסטרטגיה. בקיצור – עליה וקוץ בה (כן, אני יודעת שזה בא', תזרמו).

קארין עליה (צילום מסך רשת 13)
קארין עליה (צילום מסך רשת 13)

בסוף הפרק התוודענו לניסיון מספר 332950 של ההפקה לייצר מתח והפעם – שיא חדש: נעבוד על ג'וזי שהגמר עוד 48 שעות ונראה מה קורה. כן, אנחנו עומדים על 14 דיירים בתוך הבית וזה נראה ממש לא הגיוני, אבל היי, בואו נביא את נועה ומרגי (למה הוא לבוש כמו ילד קוריאני?) וננסה להתחמק מהעולב שבדבר. מכאן אני יוצאת בקריאה נרגשת: די! די לעבוד על הדיירים, די לקחת דייר אחד או שניים ודי להמציא משימות מטופשות – זה מעצבן, זה מתיש וזה בעיקר נמאס. בקצב הזה, נתחיל לקוות שבסוף יעבדו גם עלינו – והעונה הזו באמת תיגמר עוד יומיים. יש מצב?