משלחת מקפריסין שכללה את הנשיא ניקוס אנסטסיאדיס ושר החוץ, ניקוס כריסטודולידיס, נחתה היום (ראשון) בישראל וערכה שורת פגישות, בהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר החוץ גבי אשכנזי וראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הפגישות, סוכם על הבנות משותפות באשר לפתיחה הדדית של התיירות למי שכבר התחסנו

בנימין נתניהו ונשיא קפריסין (צילום: חיים צח, לע''מ)
בנימין נתניהו ונשיא קפריסין (צילום: חיים צח, לע''מ)

בנימין נתניהו ונשיא קפריסין (צילום: חיים צח, לע''מ)
בנימין נתניהו ונשיא קפריסין (צילום: חיים צח, לע''מ)

נתניהו אמר במהלך הפגישה: "שיתוף הפעולה הרפואי שלנו התפתח במרוצת השנים. אולם המאבק המשותף במגפת הקורונה הפיח רוח חדשה בשיתוף פעולה חשוב זה. בשבועות האחרונים, שוחחנו על תכנית החיסונים של ישראל שנמצאת בעיצומה, וכיצד עלינו לפתוח מחדש את הכלכלות שלנו בבטחה".

"אני מבקש להודות לך על נכונותה של קפריסין להכיר בדרכונים הירוקים של ישראל וישראל תכיר גם באלו הקפריסאיים. הדבר יאפשר לנו לפתוח מחדש את התיירות בעתיד הקרוב. לא מיד בשבועות הקרובים, אך היא תיפתח בעתיד הלא רחוק. תיירים קפריסאים יבואו לישראל ותיירים ישראלים יבואו לקפריסין".

נשיא קפריסין אנסטסיאדיס הוסיף: "ישראלים שיקבלו חיסון שיאושר על ידי הרשויות באירופה לא יצטרכו להיבדק לקורונה כדי לטוס לקפריסין ולא יושמו בבידוד".

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם מקבילו הקפריסאי בישראל (צילום: משרד החוץ)

כאמור, מוקדם יותר השר אשכנזי פגש במקבילו הקפריסאי והודיע כי גם בקפריסין יכירו תעודת המתחסן וכך תתאפשר תיירות במדינה. "הדבר יאפשר תוך מספר שבועות הגדלת כמות התיירים המחוסנים מישראל. זאת גם בהמשך לסיכום בינינו על פתיחת השמיים לתיירות על בסיס בדיקות קורונה מתחילת מרץ". זאת לאחר שבשבוע שעבר, הסכם זהה הושג עם ממשלת יוון.

השניים דנו גם בהחלטת בית הדין הפלילי בהאג, לפיה הוא מתיר לתובע בבית הדין לפתוח בחקירה פלילית נגד גורמים שונים במדינת ישראל. לדבריו, "ישראל דוחה את ההחלטה המקוממת, שהינה שגויה מבחינה משפטית עם השלכות מדיניות מזיקות מאוד הן למוסד בית הדין והן ליחסינו מול הפלסטינים. היא נותנת פרס לטרור הפלסטיני ולסרבנותה של הרש"פ לשוב למשא ומתן ישיר עם ישראל. אנו קוראים למדינות שלא לאפשר את ניצולו הפוליטי של בית הדין".

שר החוץ גבי אשכנזי עם שר החוץ הקפריסאי ניקוס כריסטודולידיס  (צילום: משרד החוץ)
שר החוץ גבי אשכנזי עם שר החוץ הקפריסאי ניקוס כריסטודולידיס (צילום: משרד החוץ)