היועץ האסטרטגי משה דבי, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד כחודש. לטענתו, הפוליטיקאים שומרים את הקמפיינים מסוג ה'געוואלד' לימים האחרונים: "עוד נראה בליץ' תקשורתי גדול". כמו כן, העריך כי במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בקמפיין נגד יו"ר ימינה נפתלי בנט - "אז הוא גם יאבד את האפשרות להקים איתו ממשלה".

קמפיין הליכוד נגד יאיר לפיד

אנחנו 37 יום לפני הבחירות ומתחילים לראות את הסוף. אז מה הפוליטיקאים שומרים לנו לסוף דבי?
"את כל הארסנל. הלקח מהבחירות הקודמות הוא שהציבור הישראלי מתלבט עד לרגע האחרון. אגב, בגלל זה אנחנו רואים תנודתיות מאוד גדולה בסקרים של הימים האחרונים ופתאום אנחנו מגיעים מופתעים. כל המפלגות, בעיקר הגדולות, למדו להשאיר את הכסף הגדול לעשרה ימים האחרונים. כשאנחנו נוסעים באיילון ועדיין רואים את השלטים של חולדאי ועפר שלח אנחנו מבינים עד כמה התזמון שלהם לא היה נכון מהבחינה הזו. אנחנו נראה בליץ' תקשורתי מאוד גדול, והרבה קמפיינים של געוואלד - 'זה אנחנו או הם', 'זה הימין או השמאל', וכדומה".

אז מה בעצם יקרה? ישמרו את זה לסוף וישלפו פה כל מיני 'שפנים' ברגע האחרון? 
"אני לא בטוח לגביי שפנים כי אנחנו במערכת בחירות רביעית ואת השפנים כבר שלפו. אנחנו כן נראה קמפיין נגטיבי, מלוכלך, ורווי השמצות ברגע האחרון. לשמחת כולנו זה לא הגיע לרמות הביבים, סליחה על המילה, שהיה בקמפיין הקודם. השחקנים מכירים אחד את השני וצריכים לחיות ביחד. זאת אומרת, כמה נתניהו באמת יכול ללכת נגד נפתלי בנט עד הסוף? אני בטוח שנתניהו בסוף יצא נגד בנט, זו לפחות הערכה שלי, אבל אז הוא גם יאבד את האפשרות להקים איתו ממשלה. הרי אין ממשלה בלי בנט, ונתניהו יודע את זה. אגב, אם כבר מדברים על בנט הוא היחיד שלא משחק במשחק החרמות, אבל איפה הוא תוקף את נתניהו בחזרה? הוא אומר לו 'בוא נדבר על מיליון מובטלים' וכדומה. בנט נותן לנתניהו קרב וזה לא קרב קל, הוא לא יעשה את הטעות שעשה גנץ, ויגיד שהוא רוצה להיות ראש הממשלה הראשון כי הוא יודע מה שוות הבטחותיו של נתניהו. 

קלישאת הקשית תישלף או לא?
"בוודאי שכן. בנט ערוך לקראת זה והוא עובד הרבה יותר נכון. עוד משהו, בנט יהיה חייב לעשות בידול בינו לבין סמוטריץ ובן גביר כי מדובר בשתי מפלגות שונות. למרות שבנט ושקד חוזרים ואומרים שהם לא עושים חרמות, שקד אמרה שהמטרה שלהם זה להחליף את הממשלה וזו אמירה שאינה נוחה ליושבים בבלפור. הקשית תבוא גם תבוא, וחשוב לזכור שאנחנו עדיין לא רואים את התמונה המלאה. בסך הכל צריך להגיד שנתניהו עבר בשבוע שעבר שבוע לא קל בלשון המעטה, והוא עבר אותו טוב מאוד. הוא קמפיינר מצוין, וגם ביום הדרמטי שלו במשפט הוא נתן הנחייה לא להגיע והם לא הגיעו. בסך הכל אחרי יומיים או שלושה משפט נתניהו ירד מסדר היום הציבורי וזה הישג גדול שלו". 

משה דבי (צילום: יח''צ)
משה דבי (צילום: יח''צ)