אביזרי טקסטיל משלימים כדוגמת שטיחים, כריות ווילונות הפכו לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. מעבר לכסות פונקציונלית לרצפה, השטיח הוא פריט מעוצב ואופנתי עם אופי, שלו חלק חשוב בקביעת האווירה והטון בחלל. לבד מהיותם משטח נעים, רך ובולם זעזועים, השטיחים עוזרים לתחום את חללי הבית השונים ומאפשרים להדגיש פינות מסוימות בעזרת גוון, טקסטורה וסגנון.

יוליה קוריס, מנהלת השיווק ברשת "השטיח האדום", מציינת כי האפליקציה שהשיקה החברה בתחילת השנה, המאפשרת בטכנולוגיית הדמיה להעלות תמונה של החדר ולשלב בתוכו שטיח מתוך המגוון שבאתר – הקלה על הלקוחות לבחור את השטיח האידיאלי עבורם, במיוחד בתקופת הקורונה. "השטיחים הפופולריים ביותר בתקופה האחרונה הם הפלומתיים והפרוותיים, השטיחים המרוקאיים ושטיחי האטלס", היא אומרת.

"כדי לעצב את החלל בצורה ייחודית, צריך לקחת בחשבון את מכלול הרהיטים והפריטים בחלל", מדגישה קוריס. "גם אם בחרתם בסגנון קלאסי, בוהו־שיק או מודרני ונקי יותר, השטיח עוזר לאחד את הכל למראה מגובש ושלם. כמובן שחשוב שהשטיח יתכתב עם פריטים המדברים באותה השפה ובאותו הסגנון, כדי שהחיבור ביניהם יניב תוצאה הרמונית".

סגנון הבוהו שהפך אהוד במיוחד על הקהל הישראלי, מציע חלופה נעימה אחרת לסגנון הסקנדינבי, שהיה אהוד כל כך: סטייל אקלקטי ונינוח למראה, דרך מוטיבים מעולם הטבע וגוני טבע בהירים ורגועים. לדברי קוריס, השטיחים שמתאימים לסגנון הזה יותר מכל הם אלה הסרוגים והקלועים, כמו גם שטיחים מדגם "שאגי מרקש" שמשדרים מראה רגוע ופסטורלי.

שטיחי האבסטרקט, שמאופיינים במראה שמזכיר מריחות של צבע, מחמיאים לסגנון המודרני הנקי ומשלבים אמירה. "ממש כמו תמונה אמנותית, רק שבמקום להיות תלויה על הקיר, היא מונחת למרגלותיכם", אומרת קוריס.

לצד כל אלה ישנו המראה הקלאסי שלא נס לחו ומאופיין בווילונות מרצפה ועד תקרה, כורסאות עור ורהיטי עץ מלא. אלה ילוו לרוב בשטיחי קטיפה, שטיחים בהדפס מעודן או שטיחים בסגנון וינטאג'. "אפילו שטיחים מיושנים ושמורים יבליטו את עושר החומרים כסוג של קונטרסט ויציעו מראה ייחודי עם עומק", אומרת קוריס. 

כך תמצאו לשטיח מיקום מנצח

1. שטיח גדול ובהיר יעניק אשליה של מרחב ואווריריות בחלל. מקבץ שטיחים קטנים, רצוי עגולים, יתאימו להדגשת פינות מיוחדות בבית וישדרו מראה מזמין.

2. בחדר המגורים כדאי לבחור בשטיח גדול, שעליו יונחו רגלי הספה הקדמיות והכורסאות. הדבר מעניק תחושה מרווחת יותר בחלל.

3. בחדר השינה מקמו את השטיח מתחת למיטה כדי להעניק תחושה של עושר ומרחב.

4. נסו להשתמש בשטיחים בצורות שונות. למשל בשטיחים עגולים השתמשו במיוחד בחדרים א־סימטריים, מכיוון שהם מטשטשים את הפרופורציות ויוצרים קשר יפה בין פרטי החדר השונים.

5. שטיח מלבני יתאים למרבית שולחנות האוכל, עגולים ומרובעים כאחד. קחו בחשבון את מידות השולחן בעת בחירת מידות השטיח.

הטיפים באדיבות מעצבת הפנים קרן גנס

השטיחים שיככבו ב-2021:

בסגנון סקנדינבי: מאופיינים במינימליזם לצד חיוניות. ישתלבו היטב עם פריטים מחומרים טבעיים, כמו כותנה וצמר, לצד פריטים סרוגים ואלמנטים גיאומטריים.

קילים: מאופיינים בצבעוניות עדינה של צבעי פסטל רכים בתוספת פרנזים ובמגוון דוגמאות גיאומטריות. שטיחים אלה נחשבים לפרקטיים והם עמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה, חרף דקיקותם וקלות משקלם.

שטיח בסגנון סקנדינבי (צילום: אורית ארנון)
שטיח בסגנון סקנדינבי (צילום: אורית ארנון)

מרוקאיים: מאופיינים בשפה גיאומטרית עם תבנית חוזרת פשוטה ונקייה, לצד צבעוניות ניטרלית בגוני קרם וקווים בשחור. לרוב מודפסים על שטיחי שאגי ארוכי סיבים, שמעניקים מראה רך.

שטיח שאגי בסגנון מרוקאי (צילום: יאנה דודלר)
שטיח שאגי בסגנון מרוקאי (צילום: יאנה דודלר)

שטיחי חבל: חלקם נארגו בעבודת יד מחבלים שעשויים מחומרים טבעיים, וחלקם עשויים מחומרים סינתטיים. הם מציעים קו נקי בגווני הבז', השחור והאפור, מתאימים לסגנון הבוהו־שיק, ויחוללו קסמים בפינת קריאה ואפילו בחדרי הילדים. קלים ופשוטים לתחזוק. 

שטיחי חבל מחומרים טבעיים (צילום: יאנה דודלר)
שטיחי חבל מחומרים טבעיים (צילום: יאנה דודלר)

ממוחזרים: כשמם, מיוצרים מחומרים ממוחזרים, אפילו מבקבוקים.

שטיח אקולוגי (צילום: יאנה דודלר)
שטיח אקולוגי (צילום: יאנה דודלר)


באדיבות מומחי רשת "השטיח האדום"