שר האוצר ישראל כ"ץ מתכוון להביא מחר לאישור הממשלה את תוכנית המענקים בסך 750 שקל לאזרח ו־500 שקל לילד, כך נודע ל"מעריב". צוין מראש כי המענקים לכל אזרח יוגבלו אך ורק לקבוצות האוכלוסייה שעד לעשירון ההכנסה השביעי.

החידוש בתוכנית המעודכנת היא שגם המענקים לילדים יוגבלו לקבוצות ההכנסה עד העשירון השביעי. המענקים לילדים יוחלקו רק עד הילד החמישי, כך שמשפחה עם חמישה ילדים תזכה למענק של 4,000 שקל: 1,500 שקל לזוג הורים ועד 2,500 לחמשת הילדים. התשלום ייעשה באמצעות המוסד לביטוח לאומי.

בנימין נתניהו מודיע על התוכנית הכלכלית החדשה לסיוע במשבר הקורונה

המוטבים העיקריים מהתוכנית יהיו סקטור החרדים והמיעוטים, הנמצאים בדרך כלל בעשירונים התחתונים. התוכנית, שנחשפה לפני שלושה שבועות, ספגה ביקורת קשה ונטען כי מדובר בכלכלת בחירות. נוסף לכך לא הוצג מקור תקציבי לכספי החלוקה, הנאמדים ב־2־3 מיליארד שקל. נראה שהמהלך ייכלל במסגרת קופסת הסיוע התקציבי לנפגעי הקורונה. בשל העובדה שמדובר בהכנסה חד־פעמית, מרבית הכלכלנים טענו כי הכסף שיחולק לא יוקדש לצריכה אלא לכל היותר לכיסוי המינוס בבנק. עם זאת, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה ד"ר אבי שמחון הגן עליה בלהט.

התוכנית תצא לדרך בתיאום עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, שבתחילה ביקר את תוכנית המענקים. בעקבות שיחות איתו, סוכם שהתוכנית תהיה ממוקדת יותר והוא הסיר את הסתייגותו.

המכשול העיקרי לאישור התוכנית עדיין צפוי להיות שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שכבר ביקר את עיקריה. היא גם מצריכה את אישור היועץ המשפטי לממשלה. נראה כי אם התוכנית תאושר בידי גנץ, סביר להניח שבסופו של דבר היא גם תזכה לרוב בכנסת.

תוכנית המענקים היא חלק מתוכנית רחבה יותר, שנחשפה כאמור לפני שלושה שבועות בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר כ"ץ. היא כוללת גם את הגדלת מענקי הסיוע לעצמאים, הפחתת נטל הרגולציה, קידום תשלום דמי אבטלה לעצמאים ועוד.