עו"ד אריה (לואי) גארב, אזרח ותיק בן 86, עתר בסוף השבוע לבג"ץ בעקבות "ההתעלמות הפושעת נגד הגיל השלישי בכל הנוגע להנגשת העולם הדיגיטלי לאוכלוסייה, שמתקשה באופן טבעי עם כל עולם האפליקציות וכו'", כפי שהוא כותב בעתירה.

לדבריו, הקושי שהוא עצמו חווה מורגש במיוחד בתקופה האחרונה של הקורונה. בדומה לאזרחים ותיקים אחרים בגילו, הוא מצא את עצמו בתקופה זו רחוק מהמשפחה, מהחברים ומהעולם החיצון בכלל, כשלדבריו חסרים לו הכלים לשימוש בעולם הדיגיטלי, שהיו יכולים להפיג את בדידותו.

גארב אמר ל"מעריב": "הג'ונגל הדיגיטלי הוא אתגר שהופך להיות יותר ויותר קשה בכל הנוגע ליכולת המימוש של זכויות אזרחים ותיקים - לכן אני מכריז מלחמה. אנחנו לא תינוקות שנשבו, די להתנשאות ולאינפנטיליזציה. האזרח הוותיק חייב לקבל את הנגשת כלל השירותים הציבוריים על ידי גורם אנושי".

גארב זועק את הזעקה של בני גילו, שמשתקפת בכל סקר על מצבו של הגיל השלישי בתקופת המגיפה. סקר בקרב אזרחים ותיקים, שפרסמנו ב־23 בדצמבר 2020, חשף כי 64% מהמשיבים מעידים על התגברות תחושת הבדידות בימי הסגר, 55% מהמשיבים מתארים עצמם כבודדים, כ־37.5% חשים שאין להם עם מי לדבר, ו־31.7% כמעט אינם פוגשים אדם קרוב במהלך שבוע שגרתי (ללא סגר או חגים).

מסקר אחר, שפרסמנו ב־9 בפברואר, עולה כי 66% מהציבור הכללי מעידים שהמודעות לנושא הבדידות בקרב הקשישים התחזקה בעקבות משבר הקורונה, ויותר מ־51% מודעים יותר לקשישים הקרובים אליהם אישית. עם זאת, רק כ־28% דיווחו כי הם עושים יותר למען הקשישים שסביבם בתקופת הקורונה.