מעמד מרגש במיוחד היה אתמול במחלקה להמטואונקולוגיה ילדים בבית החולים הדסה עין כרם: בנות השירות הלאומי של עמותת "להושיט יד" המתנדבות במחלקה הגיעו עם שלל מטעמים ומתוקים, הישר ממטבחה של השפית רחל בן אלול, זוכת המקום השני בתוכנית "מאסטר שף". כשנכנס יוסף חיים סיני לחדר, הריע כל הצוות הרפואי. כך חגגו במחלקה את החלמתו של סיני מסרטן, שכבר הגיע לשלב מתקדם מאוד (4). אמו שרון התקשתה להסתיר את דמעות ההתרגשות.

השנה האחרונה הייתה קשה במיוחד עבור סיני, נער בן 18 משכונת גבעת שאול בירושלים. הבן השלישי מבין שבעה אחים ואחיות עבר ימים קשים וארוכים של טיפולי כימותרפיה במחלקה להמטואונקולוגיה ילדים, שבה בילה יותר זמן מאשר בלימודים.

את שנת הלימודים החל סיני עם חבריו לישיבת צביה כרמי קטיף, אבל שנת הלימודים נקטעה באחת כשהחל לחוש ברע. לאחר תקופה שבה חש כאבים בחזה הוא עבר בדיקות, וכעבור יומיים כבר נשלח בבהילות, בהוראת הכירורג שטיפל בו, לבדיקת אולטרסאונד דחופה בהדסה.

יוסף בזמן קבלת הטיפול (צילום: ללא)
יוסף בזמן קבלת הטיפול (צילום: ללא)

"הרופאים קראו לנו לשיחה וסיפרו על הממצאים", הוא מספר. "הבנתי שחליתי בהודג'קין לימפומה, ובשעה 15:00 באותו יום כבר התחלתי בטיפול הכימותרפי. הוכנסתי מיד לטיפול אינטנסיבי ולאשפוז של שבועיים במחלקה להמטואונקולוגיה ילדים. התברר שהייתי כבר בשלב 4 מתקדם, וד״ר סיגל וינרב מהמחלקה, שטיפלה בי, הסבירה לי שצריך לעבור כאן טיפול משמעותי מיידי ואין זמן לחכות. אחר כך כבר הגעתי לאשפוזים של שבוע ואז לטיפולים יומיים".

ד"ר סיגל וינרב, שהובילה את הטיפול בסיני, מספרת כי סרטן מסוג זה שכיח בקרב ילדים. "יוסף הגיע בגלל כאבים, נפיחות בצוואר וירידה במשקל", היא אומרת. "בדיקות איששו די מהר את האבחנה שמדובר בסרטן מסוג הודג'קין לימפומה. מכאן התחיל טיפול כימותרפי על פי פרוטוקול בינלאומי שמטפלים בו גם בארץ.

לשמחתנו הוא הגיב טוב לטיפול. אבל היו גם קשיים. מה שהטריד אותו לאורך כל הדרך הוא רק אם יוכל להתגייס לצבא. סיפרתי לו שהיו לי מטופלים עם אותו סוג סרטן, שהחלימו כמוהו והתגייסו לצה"ל, ושגם הוא יוכל לעשות את זה".

סיני כבר מביט קדימה, אל השירות הצבאי. "אחרי שניצחתי את הסרטן בזכות הצוות הנפלא שטיפל בי", הוא אומר בחיוך, "אני כבר יכול לתרום את חלקי למען המדינה ולהתגייס".