לאחר שמשרדי החינוך והבריאות סיכמו על מתווה חזרה ללימודים שלא כולל בתוכו את תלמידי כיתות ה' עד י', הודיעו בהנהגת ההורים הארצית כי בכוונתם לצאת למחאה בעניין ואף להשבית את מערכת החינוך. לדבריהם, במסגרת המתווה הודיעה הממשלה כי "שנת הלימודים הסתיימה עבור תלמידי כיתות ה׳ ומעלה".

 יו''ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, איים בגל"צ כי הצעד הבא יהיה, כאמור,  להשבית את המערכת. "אין שום תוכנית, לא במשרד החינוך ולא במשרד הבריאות, איך חוזרים ללימודים. מחר נתחיל בהשבתת זום - ניקח את הדברים לידיים שלנו עד שבממשלה יתעשתו ויבינו שאי אפשר להמשיך בצורה הזו", אמר שיף.

בתוך כך, במטרה להפעיל לחץ נוסף על מקבלי ההחלטות – הודיעו בהנהגת ההורים הארצית כי בכוונתם לפנות לבג"ץ. ״בסוף השבוע הושלם בהצלחה קמפיין גיוס מימון המונים ארצי למימון עתירת הנהגת ההורים הארצית לבג״ץ, להחזרתם ללימודים של תלמידי ה׳ עד י׳", כתב מירום שיף, יו"ר ההנהגה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת קבינט הקורונה (קרדיט: ללא)

הוא הוסיף: "אני גאה בהורי ישראל ובהנהגות ההורים היישוביות ברחבי הארץ, שהתגייסו לטובת הקמפיין וסייעו בהגעה ליעד המימון בפרק זמן קצר. בכוונתנו להגיש כבר השבוע את הבג״ץ, משום ששנת הלימודים הולכת ומתקצרת, ולאיש בממשלה אין רצון, חשק או דחף להחזיר את הילדים, שיושבים שנה בבית - בחזרה ללימודים. כולנו תקווה שבג״ץ ייעתר לבקשתנו ויחייב את הממשלה לגבש פתרון מיידי למצוקת הילדים״.

במקביל, בארגון ההורים בירושלים הודיעו על כוונתם לפתוח בשביתת זום ביום שלישי הקרוב. "ילדינו ייכנסו וישימו תמונת מסך המבטאת את המיאוס מהלימוד בזום ואת הרצון לחזור ללמוד בבתי הספר. המחאה היא לא נגד צוותי החינוך, אשר פועלים במהלך כל השנה האחרונה בצורה מעוררת הערכה למען ילדינו", נכתב בהודעה. אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים, הסביר: "המחאה שלנו היא נגד אוזלת היד של הממשלה, שאינה שמה את החינוך בראש סדרי העדיפויות, דבר שמביא לכך שילדינו הפכו שקופים, ובעיקר פגועים קשה נפשית ורגשית".

גם בארגון "מנהיגים", המייצג קבוצה נרחבת של מנהלי בתי ספר, יצאו בהודעה דומה ואמרו: "בחינות הבגרות בעיצומן, והיעדר המענה הפדגוגי זועק". לדבריהם, "משרד החינוך עשה מעט מדי, נמנע מלצמצם את היקפי החומר כמצופה, ונדמה כי מתנהל בנתק מהותי מהמציאות בשטח".