חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד התראיין הבוקר (שני) לתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והגיב על סקרי המנדטים אשר משתנים מדי יום. בן ברק העריך כי בעקבות המצב הנוכחי, מצביעים רבים עוד יבחרו לתת את קולם למפלגתו של יאיר לפיד. בנוסף, טען חבר הכנסת כי לאור המצב בגוש הקורא להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, "גנץ צריך לקחת אחריות ולפרוש מהמירוץ".

גולן: איך אתה מנתח את תוצאות הסקר האחרון? לפי הסקר הזה, יש עתיד לא חלק מהממשלה הבאה.
"אני אגיד לך ככה, קודם כל אני מצפה שאחרי כל כך הרבה זמן שבני גנץ אומר 'ישראל לפני הכל' הוא גם יעשה מהלך שישים את ישראל לפני הכל. אם הוא ירוץ, הוא מסכן את כל היכולת להקים ממשלה ללא נתניהו".

בני גנץ לנתניהו בפתח קבינט הקורונה: "ההדלפות מזכירות לי איך הדליפו מצגת בצוק איתן"

גולן: הוא טוען שיש לו סקרי עומק שבהם הוא עובר את אחוז החסימה ולכן הוא לא פורש.
"הוא יכול לטעון את זה, אבל הוא לא טוען את זה על דברים מבוססים, כי סקרי עומק יש גם לאחרים והוא יודע את זה היטב. אני מצפה ממנו שיראה מנהיגות ויפרוש מהמירוץ וייתן לאנשיו ללכת למפלגות אחרות. בעיניי, אם הוא לא פורש, הוא מסכן את הגוש שלנו". 

בן ברק ביקש להתייחס גם לנפתלי בנט ולמצבו בסקרים, ועל כך שטרם הבהיר אם יסכים לשבת תחת בנימין נתניהו: "נפתלי בנט, ברור לכל מי שמבין, שהממשלה שתקום עם בן גביר ונתניהו וליצמן תהיה ממשלה שבה הזנב מקשקש בכלב. מי שיחליט מה הממשלה הזו תעשה זה בן גביר. יהיה לו כוח עצום בממשלה. ראינו כבר איך נתניהו נותן למיעוט זניח לנהל לו את הממשלה. בנט ואיילת שקד צריכים לבחור – ללכת עם ממשלה שפויה או ממשלה של בן גביר. מעריך שהם יעשו את הבחירה הנכונה".

ענת: אתה מצפה שקולות של בנט יעברו ללפיד?
"אני מצפה שהמצביעים של בנט יעשו את החשבון. הם אנשים אינטיליגנטים, ליברלים ולא קיצוניים. הם יבינו שהליכה של בנט עם בן גביר מסכנת את ישראל. ואני מעריך שהם יעברו להצביע ליש עתיד".

גולן: אתה חושב שאתם יכולים להעביר שלושה מנדטים מבנט ליש עתיד?
"כולם יודעים שעלינו אפשר לסמוך, אנחנו לא מזגזגים. אנשים יודעים שהם מצביעים לנו, הם יקבלו את מה שהם שמעו שהבטחנו. בסוף, יעברו אלינו קולות רבים והקידומת שלנו תהיה שתיים ולא אחד".

ענת: עוד פילוח מעניין, בקרב מצביעי יש עתיד, 34% תומכים בכניסת המשותפת לממשלה, 46% ממצביעי יש עתיד נגד.
"כניסה של המשותפת לקואליציה, היא לא אפשרית. לא מבחינתנו ולא מבחינתם. האם להקים ממשלה בתמיכתם? אמרתי בעבר, כל אצבע נחשבת. אני לא בודק כל אחד מי הוא ומה הוא".