מדענים בארצות הברית זיהו לראשונה מספר ווריאנטים חדשים של נגיף הקורונה, שככל הנראה התפתחו בארצות הברית. על פי המחקר, הווריאנטים החדשים עשויים להיות מדבקים לא פחות ואף יותר מהווריאנטים הבריטי והדרום אפריקאי המוכרים יותר.

במחקר, שפורסם אתמול (ראשון) בניו-יורק טיימס, צוות החוקרים דיווח על זיהוי של שבעה ווריאנטים של נגיף הקורונה, שנצפו במדינות שונות ברחבי ארצות הברית. על פי הפרסום, כל השבעה מאופיינים באותה המוטציה בדיוק.

המוטציה הבריטית והדרום-אפריקאית של נגיף הקורונה, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

ג'רמי קמיל, וירולוג מהמרכז למדעי הבריאות של אוניברסיטת לואיזינה, חוקר מוביל במחקר הנוכחי אמר לניו-יורק טיימס: "לא ברור אם המוטציה הזו גורמת לווריאנטים להפוך למדבקים יותר, אך מכיוון שהיא מופיע בגן שמשפיע על האופן בן הנגיף נכנס לתאים, אנו חוששים מאוד שכן".

נציין, כי אין זה נדיר לראות מוטציות מתפתחות באופן זהה זו לזו גם אם מקורן במקום שונה. וירולוגים גילו שנגיפים מתפתחים באותה הדרך בה בעלי התפתחו אבולוציונית, כפי שגילה החוקר צ'רלס דרווין. 

בשלב זה, עדיין קשה לחוקרים לענות על השאלה 'עד כמה מהר יתפשטו הווריאנטים החדשים?", אך החוקרים מדגישים שהן כבר מפוזרות ברחבי ארצות הברית. בנוסף, החוקרים עוד חלוקים בדעתם האם ההתפשטות המהירה היא כתוצאה ממבנה הנגיף או דווקא מסיבות אחרות, כמו אירועים לרגל החגים שנחגגו בחודשים האחרונים בארצות הברית.