מליאת הכנסת תדון היום (שני) בבנושא "מצב מערכת החינוך בישראל", זאת על רקע המשבר החמור בקרב תלמידי ה' עד י', שלא נכללו במתווה החזרה ללימודים. את ההצעה לסדר היום יעלו חברי הכנסת יאיר לפיד ומשה טור פז מיש עתיד, ועודד פורר ויבגני סובה מישראל ביתנו.

הדברים מגיעים על רקע האיום של הנהגת ההורים הארצית לפתוח בשביתה. יו''ר ההנהגה, מירום שיף, אמר בגל"צ הבוקר כי הצעד הבא יהיה, כאמור, להשבית את המערכת. "אין שום תוכנית, לא במשרד החינוך ולא במשרד הבריאות, איך חוזרים ללימודים. מחר נתחיל בהשבתת זום - ניקח את הדברים לידיים שלנו עד שבממשלה יתעשתו ויבינו שאי אפשר להמשיך בצורה הזו".

בתוך כך, במטרה להפעיל לחץ נוסף על מקבלי ההחלטות – הודיעו בהנהגת ההורים הארצית כי בכוונתם לפנות לבג"ץ. ״בסוף השבוע הושלם בהצלחה קמפיין גיוס מימון המונים ארצי למימון עתירת הנהגת ההורים הארצית לבג״ץ, להחזרתם ללימודים של תלמידי ה׳ עד י׳", כתב שיף.

לירון שמם, אימא לשניים, בהפגנה נגד אי פתיחת החינוך. צילום: אבשלום ששוני

כזכור, ביום חמישי חזרו ללימודים כ-480 אלף ילדי הגנים העירוניים ותלמידי כיתות א'-ד'. לפי החלטת הממשלה שהתקבלה בערב שלישי, החזרה לשגרה מתאפשרת רק ביישובים הירוקים, הצהובים ובשכונות ויישובים כתומים בהם שיעור המחוסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70%.

בכיתות א'-ב' הלימודים מתקיימים במשך חמישה ימים בשבוע, כולל צהרונים וללא חלוקה לקפסולות. בכיתות ג'-ד' התלמידים לומדים בקבוצות של עד 20 ילדים, ללא צהרונים. על פי המשוער, ב-9 במרץ ישובו כיתות ז'-י"ב בערים ירוקות וצהובות + בערים כתומות גבוליות עם למעלה מ-70% מחוסנים.