סוכנות הביון של אתיופיה עצרה לאחרונה 15 אנשים בחשד שהיו חלק מתא טרור שהיה אמור לפגוע בשגרירות איחוד האמיריות בבירה האתיופית, אדיס אבבה. כך דיווח היום (שני) ה"ניו יורק טיימס". האתיופים הגיעו אל אותה חולייה בעקבות מעצרו של אחמד איסמעיל בשבדיה בשיתוף פעולה של "שירותי מודיעין אפריקאים, אסיאתים ואירופיים", לדבריהם.

ארונו של המדען האיראני שחוסל פרחיזאדה מובא לטהרן (צילום: רויטרס)

לפי הדיווח בטיימס, גורמים ישראלים ואמריקאים אמרו כי מי שעמדה מאחורי המזימה הייתה איראן, אשר שירות המודיעין שלה הפעיל תא רדום באדיס אבבה בסתיו האחרון עם פקודות לאיסוף מודיעין, בין השאר גם על שגרירויות ארה"ב וישראל.

לדברי אותם גורמים, הפעולה המתוכננת הייתה חלק ממסע נרחב יותר לחיפוש יעדים "רכים" במדינות אפריקה, בהן איראן יכולה לנקום את הפעולות שמבוצעות נגדן, כמו לדוגמה חיסולו של מדען הגרעין לשעבר מוחסן פחריזאדה או של קאסם סולימאני, מפקד כח קודס לשעבר.

בטהראן הכחישו את ההאשמות: "אלה טענות חסרות בסיס שרק התקשורת הזדונית של המשטר הציוני מפמפמת" אמרה דוברת השגיגרות האיראנית באדיס אבבה. "אתיופיה והאמירויות לא אמרו דבר על ההתערבות האיראנית בנושאים הללו". 

איחוד האמירויות עוררה את זעמה של איראן כשנירמלה את יחסיה עם ישראל בספטמבר כחלק מ"הסכמי אברהם". דובר משטרת אתיופיה סירב להתייחס מדוע לשאלה מדוע אתיופיה אינה מאשימה את איראן בתכנון הפעולות. דיפלומטים מסרו לטיימס כי עקב מעמדה של אתיופיה כבירה הדיפלומטית של אפריקה וכבית של מטה האיחוד האפריקאי, היא מנסה להימנע מלהתסבך בפומבי בנושאים עדינים שכאלה.