שלושה שבועות חלפו מאז שמרב מיכאלי נבחרה לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. למרות האהדה הגדולה במפלגה והצמיחה בסקרים, דווח בשבוע האחרון כי עשרות פעילים ותיקים ובולטים מהמגזר הערבי דווקא הודיעו על עזיבת מפלגת העבודה. הסיבה, לטענתם, היא שמיכאלי זונחת את השטח ומקשיבה רק לעצמה.

מרב מיכאלי בכנס מפלגת העבודה. צילום: אבשלום ששוני


 
ראלב מג'אדלה, לשעבר שר מטעם מפלגת העבודה, אמר הבוקר (שני) לינון מגל ולבן כספית ב־103FM: "הוצאנו ליושבת ראש מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, מכתב חתום על ידי 20 חברים - ראשי סניפים וראשי המחוז הערבי - שאנחנו מפסיקים את החברות שלנו ועוזבים את מפלגת העבודה". לטענתו, יש רשימה גדולה יותר של חברים ותומכים ותיקים, כולם ערבים, אשר מתכוונים להפקיר את המפלגה.
 
מג'אדלה ביקש לנמק את העזיבה שלו ושל רבים אחרים במגזר: "להזכירכם, לפני כמעט חודש, חבריי ואני חתמנו על גילוי דעת התומך במועמדות של מרב מיכאלי לראשות המפלגה - כנראה שאז עוד היינו חשובים. אחרי זה, תמכנו בה להיבחר כי האמנו ששינוי הנהגה יכול להחיות את המפלגה ולהחזיר אותה לסדר היום הפוליטי, לאחר הקריסה שלה והאכזבה מההנהגה של עמיר פרץ. התראיינתי בתקשורת הערבית ביום הפריימריז ואמרתי שמחר נתעורר ליום חדש - ואכן צדקתי".


 
ומה קרה מאז? "התעלמות מוחלטת", אמר מג'אדלה בכעס, "קבלת החלטות אינדיבידואלית, ללא התייעצות עם השרים לשעבר ועם ראשי המחוזות. ואתם מכירים את מפלגת העבודה: זו מפלגה מגוונת במחוזות, חוגים, פעילים, שרים לשעבר מן הטובים בחברה הישראלית בתחום הפוליטיקה - אבל היא פשוט מקבלת ההחלטות לבד".
 
השקט שאחרי הסערה של הפריימריז הפך מהר מאוד למקור אכזבה עבור מג'אדלה וחבריו, אשר גילו בהנהגתה של מרב מיכאלי - הנהגה שלא הכירו לפני. "עם כל הכבוד, כדי שאנחנו נבוא ונקדם את תמיכתנו במפלגה במערכת הבחירות הקשה ביותר והרגישה ביותר, אנחנו צריכים הנהגה אותנטית", סיכם מג'אדלה.