מנכ"ל איחוד הגנים הפרטיים, חנן דגן, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM על בעיית מתווה הגנים והפנה אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות: "יש פה כאוס טוטאלי. ההתמודדות לא נכונה, לא מתוכננת ולא אחראית. תבואו לעשות סדר, שבו איתנו". כזכור, לפי החלטת הממשלה, החזרה לשגרה מתאפשרת רק ביישובים הירוקים, הצהובים ובשכונות ויישובים כתומים בהם שיעור המחוסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70%.

 מה הבעיות שלכם בגנים?
"יש כמה. אם נגדיר צהוב וירוק, זה דבר שברור מהו. כשמדברים על כתום עם 6.5 ובתנאי שמעל 70% מהמבוגרים מעל גיל 50 מחוסנים, אפשר גם לפתוח". 

לירון שמם, אימא לשניים, בהפגנה נגד אי פתיחת החינוך. צילום: אבשלום ששוני

הנוסחא הזו נורא מסובכת, אבל כולנו איכשהו למדנו אותה. זה לא ישים ואנחנו יודעים את זה.
"אי אפשר ליישם את זה ואי אפשר לקבל את הנתונים האלה. משרד הבריאות מפנה אותנו חזרה לרשות המקומית, כל אחד זורק מאחד לשני ואנחנו עומדים חסרי אונים. ההורים רוצים לחזור לגן ואנו רוצים לפתוח, אך אף אחד לא יודע מה קורה ומה נכון".

אתה יודע להגיד לי על גן שנפתח באזור צהוב, האם הגננת גם היא מאזור צהוב? יש לכם דיווחים האם גננת מגיעה מאזור כתום או אדום, ואם כן מה עושים?
"יש ערים עם מעל ל-200 אלף איש שמחולקים לרבעים. אנחנו לא יודעים אם הגננת מגיעה מישוב אדום או כתום. אם היום יישוב ירוק ובעוד שלושה ימים הוא יהפוך להיות צהוב, מה עושים עם העובדים? יש פה כאוס טוטאלי שאנו אפילו לא יודעים לתת עליו את התשובות. גם הרשויות חסרות אונים". 

יש המון איפורמציה לא מאורגנת ולא מסונכרנת, מה אתם רוצים?
"אנחנו רוצים מקום שנוכל לפנות אליו ולקבל ממנו מידע. מקום אחד שלא יסתור אחד את השני. אנו רוצים לדעת לאן לפנות. כאשר אנו עובדים, ומשרד הבריאות סוגר עם משרד החינוך מה לעשות עם הילדים, זה לאו דווקא מתאים לילדים בני שנה או שנתיים. ההתמודדות לא נכונה, לא מתוכננת לא אחראית. אנחנו דורשים - תבואו לעשות סדר".

מי זה 'תבואו'? הרשות המקומית, משרד החינוך, משרד הרווחה? מי הכתובת?
"אני שואל את עצמי האם משרד העבודה ישב עם משרד הבריאות או החינוך לגבי מה צריך לעשות? המערכת של המגזר הפרטי רק נכנסה למשרד העבודה, אז שיבואו ממשרד הבריאות ויתייעצו איתנו, בואו יחד נקבע מה הסדר הנכון. יש לנו פתרונות".

יש  לך מושג לגבי התחסנות גננות בחטיבת הגנים הפרטיים?
"אנו רואים  את זה הולך ועולה ועומדים על כ-60% מבין המגזר הפרטי. יש נכונות, רואים הבדל גדול בין הגננות של המגזר הפרטי למשרד החינוך. הייתי מעודד חיוב גננות להתחסן כי יש לנו אחריות כלפי ילדים שלא מחוסנים, וכאשר נשמור על עצמנו נוכל לשמור גם על הילדים".