ד"ר דורון דושניסקי, מנהל מחלקת מחלימי קורונה בקופת חולים לאומית וחבר בעמותת מדעת, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על אסטרטגיות ההסברה לציבור שטרם הגיע לקבל את החיסון לקורונה, סיפר כי הוא מתנגד לחיוב חיסונים בחוק והסביר: "יש קבוצה גדולה של אנשים שאם ינגישו להם את החיסון במקום העבודה או באזור הם יבואו ויתחסנו, צריך ליצור את המוטיבציה שלהם להגיע, ולהפעיל נגדם חקיקה רק ירחיק אותם".

מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

מהם מבצעי ההסברה שאתם עושים עכשיו ולאילו קהלים?
"אנחנו בכל העת מפיצים בקרב אמצעי התקשורת שלנו, הרשתות החברתיות והאתר כל קריאה לבוא להתחסן, מספרים להם על החיסונים, מרחיקים אותם מהמידע הפייק. אנחנו עושים טרגוט לאוכלוסיית היעד לחיסונים והם מקבלים ישירות את הפנייה, ומתזכרים אותם בצורה נעימה, לא בצורה מכעיסה".

"יש קבוצה גדולה של אנשים שדי רוצים להתחסן אך יש להם חשש ממה שהם שומעים מסביב, וזו אוכלוסיה שאם ינגישו להם את החיסון, יגיעו למקום העבודה ויצרו מתחמי חיסונים באזורם, הם יבואו ויתחסנו, צריך ליצור את המוטיבציה שלהם להגיע. יש אוכלוסיה נוספת של הססני חיסונים, קוראים את מה שמופץ ברשתות החברתיות, והם חוששים, הם לא מתנגדים מאוד אידאולוגית לחיסונים, איתם צריכים לעבוד בנושא ההסברה".

עד איפה תלכו עם הדבר הזה?
"צריך לעבוד לא על הפחדה, אך כן להציב בפני האדם מה יכול לקרות לחולה קורונה, מחלה שלא מעט אנשים מתאשפזים בגנה ומסתבכים באופן ארוך טווח".

מה דעתך על חקיקה בעניין חיסונים או תמריצים?
"תמריצים אני לא רואה בצורה חמורה. חקיקה לדעתי זה צריך להיות סוג של נשק יום הדין, לא הייתי בשלב הנוכחי מפעיל חקיקה כי זה מרחיק את האפשרות להגיע לאוכלוסיה שבסופו של דבר תגיע להתחסן".

איך אתם לעומת קופות אחרות?
"מצבנו כמצב הממוצע, אולי יותר טוב, יש לנו יעילות מאוד גדולה ממרכזי החיסון, לא נזרקים אצלנו חיסונים בסוף היום, אנו יודעים לאתר מתחסנים חלופיים".