רולדין

הקולקציה מתאפיינת בטעמים חדשים ויצירתיים כגון שוקולד דובדבנים, קרם ריקוטה לימון ומרמלדת תות, קרם קוקוס ושוקולד לבן, בטטה ובצל צלויים בשילוב מנגולד וגבינות ועוד.
טעמנו וחשבנו: הבצק עמד בהבטחה והיה פריך ודק. הגודל בינוני, מה שמאפשר ליהנות מאוזן המן אחת או שתיים בלי להיחנק. התאהבנו
ב־Coco White – בצק שקדים פריך במילוי קרם קוקוס ושוקולד לבן, בציפוי קראסט קוקוס. מדובר באוזן המן מושלמת, מאוזנת בטעמים – קצת הזכירה לנו את חטיף הבאונטי האהוב. גם המילוי של קרם ריקוטה לימון ומרמלדת תות היה מעולה ויצר משחק מעניין של חמוץ ומתוק. בגזרת המלוחים, אהבנו את מילוי הבטטה והמנגולד, שיצר הכלאה מוצלחת בין אוזן המן לבורקס.
מחיר: 13 שקלים ל־100 גרם. להשיג בחנויות הרשת ובאתר.

אוזני המן לוטוס FIKA (צילום: יח''צ)
אוזני המן לוטוס FIKA (צילום: יח''צ)

FIKA

שיתוף פעולה מיוחד בין לוטוס למאפייה השוודית FIKA הוליד אוזני המן מבצק שמרים מתובל בהל במילוי קרם פטיסייר עם לוטוס ושברי עוגיות לוטוס מלמעלה.
טעמנו וחשבנו: הבצק רך ואוורירי, מזכיר קצת סופגנייה מנחמת. המילוי עשיר וישנו שילוב משובח של טעמים עדינים שנותנים כבוד לכל טעם ומשתלבים יחד בהרמוניה. ראו הוזהרתם: זה לא מתוק מדי, כך שאפשר לנשנש ארגזים בלי לשים לב.
מחיר: 10 שקלים ליחידה. להשיג בחנויות הרשת.

אוזני המן בבקה (צילום: יח''צ)
אוזני המן בבקה (צילום: יח''צ)

בבקה בייקרי

מאפיית הבוטיק התל־אביבית מציגה השנה אוזני המן במילויים של פרג, נוטלה, חלווה, שוקולד ותמרים, בצק קקאו במילוי קינדר בואנו, בצק קקאו במילוי ריקוטה, בצק פטל ממולא בגנאש שוקולד לבן, בצק פיסטוק במלית קרם לימון, בצק פריך מלוח במילוי תרד וגבינת עזים; ובמילוי בטטה וגבינת פטה.
טעמנו וחשבנו: שאפו ענק על היצירתיות והטעם. אוזני ההמן, שמגיעות בגודל בינוני, נאכלות בשני ביסים כיפיים. הבצק מושלם, דקיק ופריך. אהבנו במיוחד את בצק הפטל במילוי שוקולד לבן ואת הבצק המלוח והפריך הממולא בתרד וגבינת עזים או בבטטה ופטה.
מחיר: 3 שקלים ליחידה. הזמנות באתר.

אוזני המן טאטי  (צילום: דניאל לילה)
אוזני המן טאטי (צילום: דניאל לילה)

טאטי

רשת הקונדיטוריות משיקה קולקציית אוזני המן במגוון מילויים קלאסיים, בהם אגוזים, תמרים, מרציפן, תפוז, פרג, ריקוטה, שוקולד וחמאת בוטנים.
טעמנו וחשבנו: אהבנו את העובדה שטאטי בחרו בעיקר במילויים קלאסיים ולא מתחכמים, שמשתלבים היטב עם הבצק. הבצק חמאתי, ואף שהוא דק, הוא מחזיק נהדר את המילויים הנדיבים. אהבנו מאוד את מילוי האגוזים ששילב טעמי הדרים. גם מילוי השוקולד היה מאוזן וטעים, ומילוי הריקוטה היה מעודן מאוד. הכי הופתענו ממילוי חמאת הבוטנים שעל אף החשש כלל לא היה כבד, אלא פשוט טעים.
מחיר: החל מ־12.90 שקלים ל־100 גרם. להשיג בסניפי הרשת.

אוזני המן ריבת אגסים ופיסטוקים (צילום: בועז לביא)
אוזני המן ריבת אגסים ופיסטוקים (צילום: בועז לביא)

לחם יין

המאפייה מציעה סדרת אוזני המן קטנטנות במגוון מילויים כגון פרג, שוקולד מריר, שוקולד לבן, ממרח לוטוס, חלווה ופיסטוק, תמרים ואגוזי מלך, ריבת אגסים, תות שדה וג'ינג'ר.
טעמנו וחשבנו: קשה היה להפסיק לאכול את הקטנטנות: הבצק מושלם, מעט מתקתק ומשמש מצע נהדר למילויים. המילויים מצוינים ושדרגו את התוצאה. אהבנו בעיקר את מילוי התות, שהיה לו עוקץ מעניין. גם מילוי החלווה ופיסטוק היה ממכר, בעוד שאצל הדור הצעיר דווקא מילוי השוקולד נחל את ההצלחה הגדולה ביותר.
מחיר: 38 שקלים למארז 250 גרם. איסוף עצמי או משלוחים.

פורים בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
פורים בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

ביסקוטי

הקולקציה של הקונדיטוריה כוללת אוזני המן מבצק חמאה פריך במילויים כגון תמרים ואגוזים, פרג והדרים; בצק קקאו במילוי שוקולד בלגי, אוזני המן עם מחית פיסטוק במילוי חלווה ופיסטוק; ואוזני המן במילוי קרם שוקולד לבן ובייגלה מלוח.
טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן קטנות, כאלה שאפשר לאכול בביס אחד. הבצק קצת נוקשה, קראנצ'י ומתוק. אהבנו את מילוי התמרים והאגוזים, שהיה עשיר באגוזים ומתובל היטב. פחות אהבנו את בצק הקקאו שהיה מוגזם כשהוא משולב בשוקולד בלגי. מילוי השוקולד הלבן עם הבייגלה היה כיפי. אהבנו את משחק המרקמים ואת הטוויסט המלוח. מילוי הפרג והדרים היה מצוין.
מחיר: 38 שקלים למארז.  איסוף עצמי או משלוחים.

מתוקה - אוזני המן לאפייה בבית. (צילום: בני גם זאת לטובה)
מתוקה - אוזני המן לאפייה בבית. (צילום: בני גם זאת לטובה)

מתוקה

הקולקציה של הקונדיטוריה כוללת אוזני המן מבצק חמאה פריך המגיעות עם תוספות מפתיעות ובמילויים כגון פיסטוק; אלפחורס; פטל ומקרון ורוד, שוקולד פאדג', פרג, קרמל ואגוזים, וחלווה־קפה.
טעמנו וחשבנו: הבצק דקיק, פריך ונמס בפה. הרבה בזכותו, אוזני ההמן היו כמו חטיפים שקשה להפסיק לנשנש. מילוי השוקולד פאדג' היה עשיר מאוד ואיכותי. מילוי האלפחורס היה טעים, אבל לא מרגש במיוחד. מילוי הפטל עם מקרון ורוד היה מעט מתוק לחך שלנו, אך עדיין טעים. אהבנו מאוד את מילוי הפיסטוק שהיה מאוזן ומעודן.
מחיר: 39 שקלים למארז של 230 גרם. איסוף עצמי או משלוחים. הזמנות באתר.

קונדיטוריית שמו פורים 2021 (צילום: דניאל לילה)
קונדיטוריית שמו פורים 2021 (צילום: דניאל לילה)

שמו

השף־קונדיטור מיקי שמו משיק קולקציית מאפים ומתוקים על טהרת הפרג: אוזני המן, עוגות ושאר עוגיות. בין המוצרים: אוזני המן מבצק פריך במילויי פרג, אגוזים, שוקולד, תמר מג'הול, שזיפים ביין ומרציפן, אוזני המן מבצק פריך ללא סוכר, אוזני המן מבצק שמרים במילוי פרג, ריקוטה וצימוקים או אגוזים, רולדת שמרים במילוי פרג ועוד.
טעמנו וחשבנו: אוזני ההמן פריכות, הבצק לא עבה מדי ומחזיק היטב את המילוי הנדיב. מלבד הפרג, אהבנו גם את מילוי השוקולד. מה שגנב עבורנו את ההצגה היו אוזני המן מצוינות מבצק שמרים – אלו אוזני המן נוסטלגיות מבצק נהדר, רך ומתקתק שהשתלב מעולה עם מילוי הפרג העשיר.
מחיר: 5 שקלים לאוזן המן מבצק שמרים, 29 שקלים לקופסת אוזני המן מבצק פריך. איסוף עצמי בסניפים או הזמנות באתר.

פורים 2021 בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)
פורים 2021 בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)

בוטיק סנטרל

רשת הפטיסרי מציעה מגוון אוזני המן מבצק חמאה בארבעה טעמים: פרג, שוקולד, שוקולד לבן ופיסטוק, או תמרים ושקדים על בסיס חמאת שקדים לטבעונים.
טעמנו וחשבנו: לא היינו מגדירים את אוזני ההמן האלו כקלאסיות כי הן קצת מתוקות מהרגיל. בצק החמאה עשיר, והגודל בינוני. מילוי השוקולד נהדר, עשיר ונדיב. במילוי השוקולד הלבן והפיסטוק, הפיסטוק השתלט על הטעם עד שכלל לא הרגשנו את השוקולד הלבן. הגרסה הטבעונית מצוינת. הבצק פריך מאוד, לא נופל באיכותו מהגרסה החלבית, והמילוי נדיב וקלאסי.
מחיר: 34 שקלים למארז 220 גרם. מארז שני יוצע ב־20% הנחה. איסוף עצמי בסניפים או הזמנות באתר.

אוזני המן קונדיטוריה שני (צילום: דניאל שכטר)
אוזני המן קונדיטוריה שני (צילום: דניאל שכטר)

קונדיטוריית שני

הרשת מציעה מבחר משלוחי מנות במארזים מהודרים ואוזני המן במשקל. בין המילויים: פרג, חלווה פקאן בבצק קקאו, תמרים, בייגלה מלוח, סופלה שוקולד ואגוזים.
טעמנו וחשבנו: הבצק היה עבה, אפילו נוקשה מדי בעיני חלק מהטועמים, אך החזיק היטב את המילויים. הטעמים הקלאסיים, בעיקר הפרג, עוררו בנו נוסטלגיה לילדות. מילוי החלווה פקאן בבצק קקאו היה מתוק מדי – בעיקר בגלל שילוב הקקאו בבצק. מילוי התמרים היה מוצלח.
מחיר: 12.90 שקלים ל־100 גרם. מארזים - החל מ־49 שקלים. להשיג בסניפים.

מאפיות ג'ייקובס - אוזני המן אקסטרא לארג' (צילום: בר אופק)
מאפיות ג'ייקובס - אוזני המן אקסטרא לארג' (צילום: בר אופק)

ג’ייקובס

מאפיות הבוטיק מציעות אוזני המן במילויים ייחודיים לצד קלאסיים ומהדורה מיוחדת של אוזני המן אישיות במידה XL. בין היתר, תמצאו שם פרג פרסבורגר מבצק שמרים פריך במילוי פרג וקישוט אבקת סוכר; ריקוטה דובדבנים מבצק שמרים פריך במלית גבינת ריקוטה, דובדבני אמרנה וציפוי שוקולד פיסטוק; אמסטרדם מבצק קקאו פריך במילוי פאדג' בראוניז וגנאש שוקולד לבן, זילוף שוקולד לבן וסוכריות צבעוניות; נוטלה וחמאת בוטנים מבצק פריך - מילוי נוטלה וחמאת בוטנים בקישוט שוקולד גולד ושברי בייגלה מקורמל. בנוסף לכל אלו, הרשת מציעה ערכה לקטנטנים, ובה עיגולי בצק מרודד, ממרחי שוקולד, קינדר ונוטלה, קופסת עדשים צבעוניות, קופסת מרשמלו וסוכריות לקישוט.

טעמנו וחשבנו: הערכה זכתה להתלהבות בקרב הילדים שנהנו מכל תהליך האפייה. בצק הקקאו של האמסטרדם זכה לשבחים, אך מילוי השוקולד הלבן היה מתוק מאוד. מילוי הריקוטה ודובדבני אמרנה אכזב: הגבינה הייתה בעלת מרקם קמחי, והשילוב עם הדובדבנים יצר טעם שאליו פחות התחברנו. מילוי הנוטלה וחמאת הבוטנים היה נשמע מבטיח, אך השילוב בין השניים יצר מתיקות יתר.
מחיר: 14 שקלים לאוזן המן, 59 שקלים לערכה להכנת 18 יחידות אוזני המן. להשיג בסניפים.