כבעלים של שעון חכם של אחת החברות תהיתי אם ניתן למצוא לו אלטרנטיבה זולה יותר - ואז הגעתי לשעון החכם Mi Watch Lite מבית שיאומי.

השעון מצויד במסך 1.4 אינץ', גופו עשוי פולימר פלסטי, ויש לו כפתור תפעול מתכתי ותצוגה של חמישה עיצובים שונים. הוא תומך במכשירי אנדרואיד וגם ב־ios, ומתחבר בקלות באמצעות האפליקציה Xiaomi Wear, המאפשרת בין היתר לשלוט בהגדרות ובפיצ'רים השונים של השעון, לנתח את הנתונים שהוא אסף ולקבל עדכוני גרסה כשהם יוצאים.

השעון החכם תומך בקבלת התראות מיישומים שונים בטלפון (בהם וואטסאפ, פייסבוק ומייל) ומאפשר למשתמש לבחור לענות, להשתיק או לדחות שיחת טלפון. השעון תומך בעברית, דבר חשוב עבור מי שאנשי הקשר שלו וההודעות שהוא מקבל נכתבות בעברית.

בעזרת האפליקציה הגדרתי (בקלות רבה, יש לציין) איזו התראה תוצמד לכל אפליקציה - כך שיכולתי לקרוא את הודעות הוואטסאפ שקיבלתי מבלי לגעת במכשיר. כמו כן, יכולתי לשלוט על המוזיקה שניגנתי במכשיר ולענות לשיחות מבלי שהייתי צריכה להוציא את המכשיר מהתיק.
לשעון סוללת Polymer-Li 230mAh וחיי סוללה ארוכים של עד תשעה ימים בשימוש רגיל.

עם זאת, בשימוש אינטנסיבי של ימים שלמים ומלאי התראות הסוללה החזיקה פחות מתשעה ימים - דבר הגיוני למדי. השעון נטען עד למצב מלא בתוך שעתיים. כמו כן, הוא מצויד בשלל חיישנים, בהם מדידת דופק, צריכת אנרגיה של הגוף וניטור השינה ורמת האיכות שלה במהלך הלילה.

נוסף לנתונים הללו, ניתן למצוא בשעון תוכניות אימונים חכמות מובנות, המסייעות למשתמש לשפר את יכולות הכושר הגופני ולעקוב אחר התקדמותן באמצעות ניטור 11 מצבי ספורט מובנים, בהם ריצה, הליכון, אופני כושר, הליכה בשטח ושחייה בבריכה, לצד תוכנית לתרגול נשימה נכונה. ביצעתי מספר אימוני כושר בעזרת התוכנית הללו, וקיבלתי בסיומם נתונים שונים, בהם משך הזמן של האימון ומספר הקלוריות שנשרפו.

את ה-Mi Watch Lite ניתן להשיג במחיר מומלץ של 349 שקלים אצל המשווקים הרשמיים עם 12 חודשי אחריות של היבואנית הרשמית המילטון: באתר שיאומי ישראל, בחנויות  MI STOREואצל המשווקים המורשים: KSP, מחסני חשמל, אייבורי, וואלה שופס, Last Price, אלם, לאסטפרייס, אולסייל, עזריאלי, ביג דיל.