נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז בשבוע שעבר כי הממשל הצליח להבטיח די מנות של חיסון הקורונה כדי לחסן את 300 מיליון האמריקאים עד סוף יולי. אולם בשטח עדיין מורגש מחסור בחיסונים, אף שהמדינות מנסות להגדיל את מספר המתחסנים.

מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

ה"ניו יורק טיימס" דיווח אתמול כי מרבית מדינות ארה"ב החלו להרחיב את הגישה לחיסונים גם מעבר לקבוצות הסיכון ולעובדי הרפואה. אולם השאיפה להגדיל את הקצב באלפי מחוסנים בכל יום עדיין לא מצליחה להגיע למימוש, בגלל מחסור באספקה.

קליפורניה הודיעה כי השתמשה ב־72% מכלל המנות שקיבלה. בלוס אנג'לס נסגר מרכז החיסונים באצטדיון הדודג'רס בסוף השבוע, לאחר שהעיר מיצתה את כל מלאי המנות. בג'ורג'יה נאלץ המושל בריאן קמפ לדחות את בקשתה של ועדת החינוך של אטלנטה לחסן גם מורים, מכיוון שאין די מנות עבור מי שכבר זכאים לחיסונים. גם בניו יורק הודיע המושל אנדרו קואומו כי המדינה ניצלה כבר 90% מכלל המנות שקיבלה.

בתוך כך, בניו זילנד לא נרשם אתמול אף מקרה הידבקות חדש. העיר אוקלנד החלה בסגר כללי של שלושה ימים, אחרי ששלושה בני משפחה אחת זוהו כנשאים של הנגיף. הממשלה הודיעה אתמול כי מדובר במקרים ראשונים של הידבקות במוטציה הבריטית ומאחר שאם המשפחה עובדת בשירותי אחזקה בנמל התעופה בעיר, נבדק אם הנגיף הגיע באמצעות נוסע בטיסת מעבר או בכביסה של אחד מאנשי הצוות האווירי.