שני מטפסים, שטענו כי הצליחו להגיע אל פסגת הר האוורסט הגבוה בעולם, הואשמו בכך ששיקרו לגבי כך וקיבלו קנס כספי מגוחך ואיסור לטפס על ההר במשך שש שנים. המטפסים ההודים, נרנדר סינג ידב וסיימה רני גוסוואמי, קיבלו את התעודות מטעם מועצת התיירות של נפאל בשנת 2016, אחרי שהצהירו כי הגיעו לשיא גובה ההר ואף הציגו תמונות מהרגע החד פעמי. 

אך עם זאת, מטפסים ותיקים יותר של ההר החלו לחשוד באמינות התמונות שהוגשו, מה שהוביל את מועצת התיירות לבדוק אותן. החשודות החלו להתעורר כאשר התברר כי במשקפי השמש של אחד המטפסים לא נצפתה השתקפות של הנוף וכי הדגלים עמדו בצורה איתנה, שכן הרוח של פסגת ההר לא אמורה לאפשר זאת. בעקבות כך, נקבע כי התמונות מזויפות ונאסר על השניים להמשיך לטפס על ההרים בנפאל. 

דובר משרד התיירות בנפאל אמר כי הם הגיעו למסקנה כי זוג המטפסים מעולם לא הגיע לפסגה והוסיף כי "הם לא יכלו להביא אף הוכחה אחרת שתאמת את עלייתם לפסגה, כמו גם שלא היו להם עוד תמונות מאותו הרגע, מה שהפך למחשיד עוד יותר". בפוסט שהעלה אחד המטפסים, סינג ידב, לעמוד הטוויטר שלו הוא הכחיש את הטענות נגדו וכתב: "מיליון כלבים לא יוכלו לנצח אריה - תמשיכו ללכת". כמו כן, מועצת התיירות פרסמה הצהרה רשמית בה היא הודיעה על העונש של זוג המטפסים הרמאים.