אחרי הסערה התקשורתית בתאילנד סביב תמונות העירום של מאהבת המלך, מהא וג'ירלונקורן, המלכה נעלמה. אשת המלך, סותידה בת ה-42, נצפתה לאחרונה בתאריך ה-28 בדצמבר ומאז נעלמו עקבותיה, לכן המלך החליט לקדם את המאהבת שלו, סינט וונגוויג'רפקדי המכונה קוי, לתפקיד המלכה – אלא שאז סותידה המלכה הופיעה.

קוי, הפילגש של מלך תאילנד (צילום: רויטרס)
קוי, הפילגש של מלך תאילנד (צילום: רויטרס)

על פי הדיווחים, בן ה-68 הכתיר את קוי למלכת תאילנד ביום הולדתה ה-36, שבועות בלבד אחרי שלמעלה מ-1,000 תמונות העירום שלה הופצו ברחבי המדינה. באירוע צנוע על המזח בבנקוק, השניים תוארו כלובשים מעילים כחולים בזמן שקיימו טקס בודהיסטי בו הם שחררו לאוויר ציפורים, מה שסימל את מינויה החדש.

כמו כן, דווח כי קוי לקחה על עצמה חלק מתפקידיה הציבוריים של המלכה ומשימותיה שהובילו לספקולציות נוספות בתאילנד בנוגע למינויה. בשבוע שעבר, זמן קצר אחרי שקיבלה את התפקיד המלכותי, סותידה נצפתה לראשונה אחרי חודשיים באירועי ראש השנה הסיני במטרה להשיב לעצמה את הכתר. בעקבות כך, רבים בתאילנד החלו להאמין כי ייתכן וסותידה היא האחראית להפצת התמונות של המאהבת. 

דיפלומט תאילנדי לשעבר, פאבין צ'צאוולפונגפון מאמין כי "קוי אוחזת בלבו של המלך וניכר שהיא האהובה עליו ביותר. המלכה קינאה והחליטה לנקום". היריבות בין המלכה למאהבת של המלך מחמירה מפעם לפעם והמלחמה על תשומת ליבו של המלך ממשיכה – השאלה היא עד כמה נמוך הן ירדו?