שנה לאחר שנראתה בפעם האחרונה, האשה הראשונה של קוריאה הצפונית נראתה אתמול (שני) לראשונה. רי סול ג'ו, רעייתו של מנהיג המדינה קים ג'ונג און, צולמה אתמול לצד בעלה, כשהם צופים בקונצרט בבירה פיונגיאנג, כחלק מחגיגות יום הולדתו של המנהיג הקודם ואביו של הנוכחי, קיום ג'ונג איל.

התמונה מאתמול היא הפעם הראשונה בה נראית רי בציבור בשנה האחרונה, מה שהביא להעלאת ספקולציות והשערות רבות בנוגע למצבה. הדבר נחשב חריג במיוחד, שכן באורח מסורתי נוהגת רי ללוות את בעלה במסגרת אירועים רשמיים. על פי חלק מההשערות שנפוצו, דווח כי חלתה או שמא נכנסה להריון. 

קים ג'ונג' און ורי סול ג'ו (צילום: רויטרס)
קים ג'ונג' און ורי סול ג'ו (צילום: רויטרס)

על פי סוכנות המודיעין הרשמית בקוריאה הדרומית, לא מן הנמנע שרו נעדרה מאירועים רשמיים בשל חששה ורצונה להיזהר מפני נגיף הקורונה. מעט מאוד ידוע לעולם על חיי המשפחה השלטת במדינה, ובדרום קוריאה מעריכים כי לזוג הנשיאותי שלושה ילדים. 

מאז פרוץ המגפה, לא דווח על מקרי הידבקות בקוריאה הצפונית, המתכחשת לקיומו בתחומה, על אף גבולה המשותף עם סין - משם התפשט הנגיף. בתמונות הזוגיות שפורסמו נראים השניים יושבים במרכזו של קהל גדול, המורכב ברובו מאנשים מבוגרים - בעוד איש מהם אינו עוטה מסכה. בנוסף, לא נראית כל הקפדה על כללי הריחוק החברתי וההתגוננות מפני הנגיף.