"חתולים וכלבים, כמו יתר בעלי דם חם, חייבים לשמור על טמפרטורת גוף קבועה על מנת להתקיים", מתריע הווטרינר, ד"ר גיל שביט, הממליץ לנקוט באמצעים לשמירת על חיות המחמד, לקראת שיא גל הקור הצפוי הלילה (בין רביעי לחמישי). "כאשר קר וגשום, יורדת גם טמפרטורת הגוף של בעלי החיים וגורים צעירים ובעלי חיים זקנים וחולים רגישים יותר לקור", הוא מסביר.

לדבריו, בקבוצת הסיכון לקור ולגשם מצויים כלבים הקשורים שעות רבות בחוץ, כלבים שאינם מוגנים מגשם וכלבים קטנים בעלי שיער קצר. "ככל שנרבה להשאיר את חיות המחמד שלנו בבית החם והמוגן – כן ייטב. גם להם מגיעה סביבה חמה ומוגנת", ציין עוד ד"ר שביט שהוסיף כי "לכלבים החיים מחוץ לבית, יש לדאוג למלונה אטומה למים המוגבהת במעט מעל לפני הקרקע. גם רצוי לרפד את מצעם עם מזרון ושמיכה יבשים".

שלג בעין זיוון (צילום: עירית גולדנברג, כפר הנופש עין זיוון)
שלג בעין זיוון (צילום: עירית גולדנברג, כפר הנופש עין זיוון)

לגבי כלובי הציפורים, ממליץ ד"ר שביט להכניסם הביתה, או למקום מוגן ומקורה, בנוגע לאקווריומים וכלובי זוחלים, הוא מציע לוודא את תקינות מערכות החימום. על מגדלי הסוסים לוודא כי האורוות מוגנות ויבשות ומומלץ לעטוף את הסוסים בשמיכות.

בשירותי הכבאות וההצלה התריעו מפני סכנות של שריפות."בחורף האחרון פרצו שריפות רבות, שחלקן אף גרמו למוות, כתוצאה משימוש באמצעי חימום לא בטיחותיים, כגון תנורי סלילים ומפזרי חום, אשר היו צמודים למיטה, או לחומים דליקים אחרים", ציינו בכבאות והצלה, שם גם המליצו להשתמש באמצעי חימום בטוחים כמו רדיאטורים או מזגנים, להרחיק לפחות שלושה מטרים את אמצעי החימום מחומרים דליקים, כגון וילונות, שמיכות, שטיחים, או כל חומר דליק אחר, לכבות את מכשיר החימום הנייד בעת יציאה מהחדר או בעת שינה ולוודא שהמכשיר מאושר לשימוש על ידי מכון התקנים. בנוסף, חל איסור מוחלט להניח בגדים או שמיכות על מפזר החום או הרדיאטור.