שלושה ימים לאחר שהתראיין בחדשות 12, ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך היום (רביעי) להופיע בתקשורת. הפעם בחר נתניהו להתראיין לתוכניתם של יעקב ברדוגו וירון וילנסקי ברשת גל"צ וכבר בתחילת הראיון סירב להתייחס לפרשה הבטחונית שבעקבותיה כינס אתמול את הממשלה. "אני לא מתייחס לפרסומים , פועילם להצלת חיים, משתמש בקשרים שלי עם פוטין, בעיצומן של מגעים רגישים ואי אפשר לדבר על זה", אמר ראש הממשלה, אך ציין כי הוא מאמין שהנושא יפתר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף: "אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא סיוע כלכלי בגלל בחירות?" (קרדיט: ללא)

נתניהו התייחס גם למבצע הבאת החיסונים נגד הקורונה לישראל ואמר כי "אני הבנתי מההתחלה שהפתרון היחידה לקורונה זה החיסונים.עוד לא ידענו בוודאות, ובזמן התפר אני התקשרתי למנכל פייזר ואמרתי לו אני מוכן ללכת איתך על חוזה של מיליוני חיסונים עכשיו ולא התווכחתי איתו על המחיר, ואמרתי לו אנחנו ניתן לך בישראל מדינה שאנחנו יודעים לנהל אותה, יודעת לעבוד בתנאי לחץ ומשבר כמו שאף מדינה לא יודעת, קופ"ח מצוינות, ואתם תקבלו את הנתונים הסטטיסטיים שיעידו על מידת ההצלחה".  
בנוסף, ראש הממשלה אמר כי ראשי מדינות אחרים לא פנו למנכ''ל פייזר או מנכ''ל מודרנה כמוהו. "ניהלנו כ-30 שיחות, הם ידידים אישיים שלי", אמר נתניהו. רה''מ התייחס גם לתהליך היציאה ממשבר הקורונה: "היציאה מבוקרת ותלויה במדדים של מקדם ההדבקה של מספר המתחסנים וכדומה. הבאתי מיליוני חיסונים לישראל, אנחנו אלופי העולם בחיסונים, הבאנו חיסון לכל אזרח, הם מצילים חיים, מאפשרים לנו לצאת בבטחה מהקורונה ראשונים מהעולם, ולכן צריך שכולם יתחסנו. אני פונה לכל האנשים מעל גיל 50 שטרם התחסנו - אם עדיין לא התחסנתם, לכו להתחסן! לא רק בגלל הדרכון הירוק ותיהנו מסרטים, תיאטרון וכו', אלא מסיבה פשוטה - זה מציל חיים. הסיכון באי ההתחסנות הוא לעין ערוך גדול מאי הנחת של דקירה קטנה בכתף. אתם יכולים למות!".
"תמיד יש את הפייק ניוז וצריך להלחם בו, אנשים אומרים שהקורונה זו גחמה של נתניהו, ויש דברים שלא קשורים בי - אומרים שזה כמו שפעת, אני אומר לך שהדבר הכי חשוב שהצעירים ילכו להתחסן", המשיך נתניהו, שהתייחס גם לחג הפורים שיצויין בסוף השבוע הבא: "זה לא יהיה פורים רגיל, אנשים יהיו רק עם המשפחה בקרבה ראשונה ולא יביאו אורחים, הכל תלוי באזרחים".

חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בהמשך ענה ראש הממשלה כיצד הוא מאמין שצריך לנהוג מול מתנגדי החיסונים: "צריך לשקול את ההגבלות. זה היה בשנות ה-50, חיים שיבא עשה את זה.לא אומר שצריך להגיע למימדים פליליים, אבל לכו להתחסן כדי להציל את החיים שלכם ולא תעמיסו את החולים הקשים על בתי החולים. גם למען החיים שלכם ולמען הדרכון הירוק ומעל הכל למען החברה שלנו לכו להתחסן, זה חשוב. חשוב לפתוח את הסגר באופן הדרגתי ושיתחסנו. רק אנחנו יכולים להעביר את הדרכון הירוק שהעברתי לממשלה. אל תתפלאו אם תהיה קריסה בהתחלה באתר. אנחנו יכולים לעשות את זה, נצמח הכי רחוק בעולם שאתמקד בכלכלה השנה כשנצא מזה".
ברדוגו ווילנסקי שאלו את נתניהו כיצד הוא מתכנן לפתוח בישראל מפעל של חברת מודרנה, כפי שכבר הבטיח השבוע, לאור החסמים הבירוקרטיים הקיימים בישראל. נתניהו השיב כי "הגעתי לפני כמה שנים טובות לנציג ה-OECD שאנחנו במקום הכי גרוע ב-OECD חוץ מטורקיה. בהנהגה אישיחת שלי הורדנו רגולציות. אתה חושב שלא הייתה כאן בירוקרטיה עם החיסונים? רתמתי אותם באופן חיובי, הם התגייסו. הפכנו את ישראל לכוח עולמי למרכז לייצוא של חיסונים. אתה יודע איזו עוצמה זה נותן למדינה שלנו?". 
לאחר מכן התייחס ראש הממשלה למספר המתים מקורונה בישראל, מעל 5,000: "קודם כל, אני אמרתי לכולם להיזהר ואמרתי שזה יגיע. אתה טועה. אני מסתכל על דמוקרטיות פתוחות ומתקדמות ואני יכול להגיד לך שבלגיה, מדינה בגודל שלנו עם הרבה יותר מתים, הולנד, שוויץ צ'כיה, שוודיה שהייתה המודל הגדול 12 אלף מתים שלא נדבר על בריטניה.הנתונים האלה יכולים להסתיים, ביחס לאוכלוסייה זה לא המצב הכי טוב שאני רוצה, הייתי רוצה אפס נפטרים אבל זה מה שיש".
כשנשאל נתניהו האם הוא מתחרט על הזלזול שהפגין בראיון הקודם, בו השיב "נה נה נה" על שאלתה של יונית לוי, אמר ראש הממשלה כי "מחפשים אותי, מחפשים איזה אי באפריקה, מאורייציוס ואומרים שיש שם תחלואה פחותה, יש כאן הישגים כבירים שהבאנו".  "בקשר לתוכנית הכלכלית, כל הביקורות הן בדיחה. יש לנו מקור כי הפגיעה מישראל היא מהנמוכות בעולם. מאיפה היה לנו את המקורות? משום שיש לנו תקציב בסיסי בניגוד למה שאומרים. אבל חוץ מזה אנחנו נתנו קופסאות קורונה כי היום אפשר לראות שהריבית היא כמעט אפס ואנחנו יכולים לקחת הלוואות ואנחנו במצב הכי טוב מרוב כלכלות העולם. לא ייתכן שפקידים יעשו נגד הציבור וימנעו מאיתנו לחלק לאנשים עזרה. לא אומרים לי שיש רפואת בחירות אז גם אין כלכלת בחירות".
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה להצגת התכנית הכלכלית למשק (צילום: תקשורת ראש הממשלה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה להצגת התכנית הכלכלית למשק (צילום: תקשורת ראש הממשלה)
מה יעשה במקרה שהממשלה תשותק על ידי מפלגת כחול לבן: "אני מאמין שבסוף בשכל הישר ההבנה של דעת הקהל תכריע את הכף. לא ייתכן שיעשו את זה., מה נגיד לעסקים? תאר לך שיאמרו לי אל תביא חיסונים, אנשים ימותו, אז מה, לא אביא סיוע לעסקים? אני אביא הצעה לממשלה ומקווה שהכל יהיה ברוח טובה.לא יכול לומר לך שאין שגיאות פה ושם, אבל בסה"כ המצב מצוין, יש לנו את היכולת בקופסאות קורונה להעניק להם, לא ייתכן שיועמ"ש יחליט, התקשורת והפרקליטות יעשו אחרת. לא ניתן להם לא להביא את החיסונים!".
ראש הממשלה דיבר על המוטציות לנגיף הקורונה שמשתוללות בעולם, וגם בישראל ומסר כי "יש מוטציה בריטית שמכה בילדים, אנחנו פותחים בהדרגה, אני יכול להגיד לך שהכתבות שאנחנו קוראים בכל העולם חוץ מבתקשורת בישראל, הם אומרים שכל מה שקורה בישראל זה פ-ל-א". לאחר מכן התייחס ראש הממשלה לסקרי המנדטים ואמר: "יש הזדמנות היסטורית, וודאי שאקים ממשלת ימין אמיתית על מלא. אזרחי ישראל יודעים את זה ומבינים שכל הצבעה אחרת, קודם כל צריך בשביל זה ליכוד גדול".
מדוע הליכוד לא הצביע בעד פסילת הרשימה המשותפת בוועדת הבחירות? "יש כאן הזדמנות היסטורית להקים ממשלת ימין אמיתית, כל הצבעה אחרת תביא ממשלת שמאל בראשות לפיד. לגבי ההצבעה היום בוועדת הבחירות, בעבר הצבענו נגד המשותפת ותמיד בג"ץ הכשיר, ואז המשותפת מנצלת את זה להביא קולות, לא נתנו להם את הפרס הזה. נקבל הפעם את אזרחי ישראל הערבים לאחר שמאסו במשותפת שלא עשו בשבילם כלום. תסמוך עלי, אנחנו נעבור את ה-61 מנדטים. הסקרים החיצוניים הם לא הפנימיים שאני רואה. הפעם זה אני מול לפיד והציבור יכריע. צריך לזכור מי הביא מיליוני חיסונים, הסכמי שלום ומי עומד איתן מול איראן".
נתניהו המשיך והתייחס גם למעבר החיסונים לתוך רצועת עזה: "קודם כל אנחנו מרחב אפידמיולוגי אחד. ברור שאנחנו לא רוצים שזה יעבור דרך הגבולות שלנו מחלות ואנשים חולים ,זה נכון גם לגבי עזה, והדבר הזה, לא אספקה ישראלית, מרוסיה, לא על חשבוננו, אם יכולתי להבטיח כרגע לפי הנסיון הזה שכל התשובים סביבנו יהיו מחוסנים ושלא יעברו כאן עם תחלואה ומוטציה הייתי עושה את זה. עם כל הכבוד, אני מחוייב להחזיר את החיילים והנעדרים, עובדים על זה בימים אלה. בעניין האפידמיולוגי זה מחוץ לעניין. זה כמו שאומרים - תפעל למען הביוב כי זה זורם אלינו. אז מה תפעל לעזור להם עם הביוב? אני אומר כן! נעזור כדי שזה לא יזלוג אלינו, וכאן אותו דבר".
ראש הממשלה ציין בנוסף כי השיחה עם ביידן קרובה מתמיד: "זה יהיה בקרוב מאוד, יש לנו קשרי ידידות.ג'ו ביידן מכיר אותי קרוב ל-40 שנה. הגעתי לציר בווינגטון כצעיר ישראלי והוא היה צעיר אמריקני היה לנו יחסי ידידות לאורך השנים. אני מאמין שהוא ימשיך בהסכמי אברהם. אבל יש אינטרסיים חיוניים. ביחס לנסיון של איראן להתחמש בנשק גרעיני, דבר שיאיים על עצם קיומה של ישראל, לא עברנו סבל נורא ועשרות שנים של נדודים, להקים את מדינתנו כדי שהאייתולות יאיימו בהשמדתנו".
ג'ו ביידן (צילום:  REUTERS/Tom Brenner)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
בנוסף, ראש הממשלה שוחח על תיקיו המתנהלים בימים אלו בבית המשפט והסביר מדוע דיבר עם עד התביעה, כפי שציין בעצמו בראיון ב-12. "יו"ר הכנסת ושגריר ישראל בוושינגטון הם עדים, אז אני לא יכול לדבר איתם גם? אולי היית מקשיב לי רגע ומבין. אם התיקים המתפוררים האלה, אם היו יכולים כל אזרח במדינה היה עד תביעה. זה הכל ספינים מגוחכים".
לבסוף התייחס ראש הממשלה גם לקרב שנפתח בין גדעון סער ונפתלי בנט ביממה האחרונה. "לשניהם אין ממשלה בלי לפיד או ראש ממשלה משמאל. רק הליכוד יקים ממשלת ימין בלי רוטציה, קרובים מאוד להגשמת החלום. רק תצביעו מחל".