אחיו של הדר גולדין ז"ל, צור, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, וטען באשר לחוסר המאמץ מצד המדינה להשיב את גופתו של אחיו. כמו כן, התייחס לסיוע ההומניטרי לעזה על ידי הבאת החיסונים, ולעסקה הנרקמת בין ישראל לבין סוריה לשחרור הישראלית שחצתה. "אנו שמחים על ההתקדמות, אך נושאים את הזעזוע שבחוסר המאמצים להשיב את אח שלי. זה לא נמצא בלב של המדינה כבר שש וחצי שנים".

כשאתה שומע איך מתנהל משא ומתן לשחרורה של אותה בחורה שחצתה את הקו לסוריה בתמורה לשני מחבלים, והיא כנראה תשוחרר, מה זה עושה לך?
"קודם כל אנחנו בעצם כמובן שמחים בתור אנשים שמקריבים את חייהם ממש לטובת השבת חיילי צה"ל ואזרחים במצוקה, כמובן גם את נעמה יששכר. כל אירוע אנחנו מברכים ומאוד אוהבים ושמחים על ההתקדמות. אבל נושאים כמובן גם את הזעזוע מהפער העצום לעומת המאמצים או חוסר המאמצים להשיב את אח שלי".

אנחנו באים אליך הבוקר בגלל עתירה שלכם לבג"ץ שהיא כנגד הכוונה להעביר חיסונים לעזה.
"כמובן הכול חלק מעתירה לבג"ץ שמסרנו בחודש האחרון, שנוגעת לקורונה ולמידע אודות מעבר של סחורות ואנשים. על כל מה שמתנהל מול הרצועה, כי אנחנו טוענים שיש אחיזת עיניים מאוד משמעותית באשר למאמצים להשיב את אח שלי. הבטחות לחוד ומעשים לחוד במסגרת הדבר הזה כשגילינו שיש מעבר של חיסונים לפני יומיים הגשנו צו ביניים כדי למנוע את הדבר הזה לאחר שבמסגרת בג"ץ המדינה התחייבה שהיא לא תעשה את זה".

משפחות גולדין ושאול מחלקות פרחים לאמהות המתגייסים הטריים

גם תושבי עזה נתונים באיזשהו שבי, לכן האם אין כאן עונש קולקטיבי שמשמעותו פגיעה בחיי תושבי הרצועה?
"חד משמעית זה לא עונש קולקטיבי. אני מסכים על הערכים ההומניטריים שמגדירים אותנו כעם וכאומה, ואם נוותר עליהם אין לנו לדעתי משמעות קיום. אבל צריך רגע לערוך הבחנה מאוד ברורה. לא מדובר בעונש קולקטיבי, לא מדובר על כמויות עתק שאמורות לשנות את מצב פני הרצועה. מדובר במחוות, לא הייתי קורא להן הומניטריות, כל פעם שיש לחץ מצד חמאס הדבר חוזר, אבל לא זו הנקודה. הנקודה העיקרית – אנחנו עותרים ונאבקים, זה לא נמצא בלב של מדינת ישראל שש וחצי שנים, יש אזרחים חיים, חללי צה"ל. פעם ראשונה שבאופן גורף לא עושים שום צעד. אני יודע שיש את טראומת שליט, אנחנו לא חיים באשליות, אבל אתה במשך שש וחצי שנים מבין שיש מחדל במודע, שמוותרים על פתרון חילופי השבויים".

לא מוותרים, פשוט לא מוכנים למחיר.
"את המחיר שילמנו מזמן, מחבלים שוחררו, מעל 100 חזרו לפעילות טרור. זה רק מה שאנחנו יודעים, הגשנו תביעה לחשיפת מידע. מחבלים, כספים, תעסוקה, מרכזי עסקים, אתה מבין שיש מגמה מאוד מוחלטת וזה עניין חסר תקדים. חשוב לי להגיד, יש פה עניין של התפקחות. אנחנו גדלנו על אמון, אנחנו מדברים על הציניות כלפי חיילי צה"ל, ואני חושב שיש תהליך של התפקחות שצריך להיות מהר מאוד. מדד האמון של משפחות בצה"ל ירד, התחושות שלנו מזעזעות ואנחנו פועלים במישור הזה כי אנחנו מבינים שהמחסום כל כך גדול שדורש התערבות כל כך גדולה כדי להסתכל במציאות ולצאת רק מכל הקונספציה והטראומה".