הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר חג'אג' ז"ל וחבר בפורום משפחות שכולות ונפגעי טרור, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. חג'אג' התייחס בדבריו לפרסומים בנוגע לעסקת שחרור הצעירה הישראלית העצורה בסוריה, ומתח ביקורת על המחיר שישראל תידרש לשלם. לדבריו, אין מחיר שמצדיק שחרור מחבלים: "אין לכם זכות לגעת בהם"

מה שלומך? 'זו עסקה לשחרור מחבלים'. 
"אני חבר בפורום בוחרים בחיים, 150 משפחות שכולות ונפגעי טרור. יש לנו בקבוצה שבעה שהילדים נרצחו על ידי משוחררי שליט לדוגמה, ואני מאמין שיש הרבה יותר דוגמאות של אנשים שנרצחו על ידי משוחררים בעסקאות קודמות". 

פה משחררים לסוריה.
"לא, לא. הוא לא רוצה להשתחרר לסוריה. אני לא מתנגד להחזרה של נעדרים בעזה ובסוריה אבל לא לשחרר מחבלים והם לא הסכימו לחזור לסוריה". 

אם הם משתחררים לסוריה?
"גם לא. גם לא". 

מה זה לסוריה? האסיר דורש לחזור לכפר שלו.
"זה בישראל, לפעמים כשאתה משחרר אותם לסוריה או למקום שלישראל יותר קשה להגיע אליו זה יותר בעייתי. לדוגמה שלושת הנערים שרצחו, מי מימן? משוחררי שליט שישבו בעזה וישראל לא יכלה לעצור אותם. לפעמים כשאתה משחרר דווקא למקום שהוא קרוב, ואני מתנגד לכל שחרור, אבל אם זה קרוב אתה יכול לתפוס אותם ולהחזיר אותם לכלא, או לחסל אותם מה שעדיף מבחינתי. אבל לא יכול להיות שישחררו מחבלים".

יש לכם עסק עם מנהיג הכי מוכשר בעולם שחינך את כל העולם לא לקיים משא ומתן עם טרור אבל שחרר למעלה מאלף מחבלים, חלקם הגדול רוצחים, כדי להחזיר חייל אחד. הסיכוי שלכם עכשיו אפסי.
"היו דיבורים חזקים מאוד על עסקה שהולכים לשחרר מחבלים עם חמאס תמורת שקט קבוע, יש לי שלטים מוכנים לנתניהו. 'אתה מספר 1 בהרבה דברים, אל תהיה מספר 1 בשחרור מחבלים'. השלטים שלנו כבר מוכנים, אנחנו עוקבים כל הזמן אחר השמועות. אנחנו לא נשתוק על זה, המחבלים האלה הם אחר כך רוצחים אזרחים ישראליים אחרים".

זה קשור מבחינתך גם לזה שמדובר פה לכאורה בנערה שעברה בשל אהבה או משהו כזה את הגבול?
"יש לה משבר, אבל ישראל החליפה את יד לאחים? היא משחררת יהודיות שהלכו עם ערבים?"

שרון שיחרר מחבלים בשביל סוחר סמים.
"זה לא בסדר. מחבלים? אין לאף אחד זכות לגעת בהם. אני טוען שמחבלים רוצחים ומחבלים בכירים צריך להוציא אותם להורג. לא הוצאתם? אין לכם זכות לגעת בהם, תתביישו. הם צריכים לשבת בכלא בתנאי בידוד, מצידי שישברו סלעים כל היום. הם מתפנקים שם, כולם יודעים, והם רוצים לחזור לכלא".

להוציא להורג זה לא מעשי במדינה בה אנחנו חיים. אבל אפשר לקחת את מסקנות ועדת שמגר, שקובעות את הכללים והעקרונות.
"לי יש הרבה טענות לנתניהו אבל זה בתחום שלי, של המשפחות השכולות. יש לי הרבה טענות לנתניהו בעניין של הטרור, הילדה שלי נרצחה במשמרת שנתניהו ראש ממשלה ומבחינתי יש לו אחריות לזה וגם לממשלה שהייתה".

אז אתה רוצה עונש מוות למחבלים?
"ברור, המעשה שלהם זה בגידה במדינה. החולשות האלה יעלו לנו בעוד דמים. נקבל אותם עוד שנה-שנתיים אבל זה עוד משפחות כמונו, ואנחנו לא רוצים שיצטרפו".