תוכנית מחקר בינלאומית של ארגון הצדקה של מילטון קיינס בבריטניה, טוענת כי כלבים יכולים לזהות בעזרת חוש הריח שלהם את הצורות האגרסיביות ביותר של סרטן הערמונית ויכולים לסייע בפיתוח "אף רובוטי" שיעזור לאתר את המחלה בעתיד. על פי הפרסום של אתר החדשות BBC, כלבים מסוג לברדור הריחו את ריחו של הסרטן מתוך בדיקות השתן של החולים ואומנו לאתר את הגידולים הקטלניים ביותר. 

קלייר גסט, מייסדת הארגון, אמרה כי לכלבים יש פוטנציאל עצום באיתור מחלות. "הכלבים הצליחו לזהות סרטן אגרסיבי מאוד, מה שיכול לעזור בהצלת חיים בעתיד שתאפשר לנו להבין את ההבדל בין מחלות ערמונית שונות לבין אלו הקטלניות", אמרה גסט. כמו כן, לדבריה כלבים יכולים להציל מיליוני אנשים ברחבי העולם, במידה ויתחילו להשתמש בשיטה הזו לאיתור המחלה. 

על פי תוצאות המחקר, שגובו על ידי הקרן למלחמה בסרטן הערמונית ופורסמו בכתב העת Plos One, הכלבים זיהו נכון את דגימות השתן החיוביות למחלה ואילו התעלמו לחלוטין מהדגימות השליליות. מארגון הצדקה נמסר כי בימים אלו הם עובדים גם על פיתוח של "אף רובוטי", שיהיה מכשיר אלקטרוני שישכפל את יכולות הריח של כלבים ולבסוף יקבל צורה של אפליקציית סמארטפון פשוטה.