העבריין המורשע זאב רוזנשטיין צפוי להשתחרר מבית הסוהר, על פי ההערכה, בתחילת השבוע הבא. ההחלטה התקבלה לאחר שהפרקליטות הודיעה היום (חמישי) כי לא תתנגד להחלטתה של ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בשבוע שעבר.

רוזנשטיין ישתחרר כאמור, בשל העובדה כי הפרקליטות לא מתנגדת לשחרורו, וכעת מבצעים בשירות בתי הסוהר בדיקה בנוגע לאיזוק האלקטרוני שיוצמד לרוזנשטיין, וכן בנוגע למקום בו הוא אמור לשהות. הוא צפוי להשתחרר כאשר יושלמו הבדיקות להסדרת תנאי שחרורו, כאמור על פי ההערכה זה יקרה בשבוע הבא.

"הוועדה מתרשמת כי השנים הרבות בהן בילה האסיר בכלא, הטיפול אותו עבר בשנים האחרונות ומצבו הרפואי אכן גרמו לו לשינוי תודעתי, ואין בשחרורו כדי לסכן את שלום הציבור'", נכתב בדברי ההסבר של הוועדה בשבוע שעבר.

כמו כן, בדוח המנהל מ-23 בספטמבר שהובא לידי הוועדה, נכתב כי מפקד הכלא ציין מספר עובדות בדבר התנהגותו של רוזנשטיין, כאשר בין היתר צוין כי כי "השנים בכלא וגילו המבוגר גרמו להתמתנות בין כתלי הכלא", וכי "בשנים האחרונות החל בתהליך טיפולי ובהדרגה הצליח לחשוף אודות עצמו, והצליח להציג גם את החלקים הפחות טובים באישיותו". כמו כן, נכתב בדוח כי רוזנשטיין "ביטא סובלנות וכבוד כלפי האחר".