שופטי בית המשפט העליון דנו היום (חמישי) בבג״ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון ומבצר הדמוקרטיה בעניין סירובו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכבד את הסכם ניגוד העניינים אותו התחייב למסור.

פרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, אמר: "איבדנו את האמון ביועץ המשפטי לממשלה. אם הייתם רואים את הטיוטה הראשונה של היועמ"ש, זה היה משהו מזעזע. הטיוטה שללה את כל סמכויות רה"מ האופרטיביות והעבירה אותן לידי היועמ"ש, שכתב אם יש לך בעיה תבוא אליי אני אכריע. זו הייתה מכה אנושה".

"כבר במשפט הראשון היועמ"ש כותב דברים לא נכונים, מנוגדים ללשון כתובה... (מצטט מחו"ד היועמ"ש) כללי אשר קובעים דברים אחרים לגמרי. לא שהיועמ"ש מסומך. אלא שבמקרה בו קיים ניגוד עניינים, רה"מ הוא צריך להפעיל את המנגנון העצמי של ניגודי עניינים", הוסיף עו"ד כהן.

עו''ד יוסי כהן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
עו''ד יוסי כהן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

הדיון החל בנושא מינוי פרקליט המדינה ומעורבותו של השר אוחנה בעניין. נציגו של נתניהו, עו״ד מיכאל ראבילו, טען כי השר אוחנה, שאותו מינה נתניהו, יכול להחליט שלא להביא את המינוי לסדר היום: ״זה לא ראש הממשלה״. השופט מלצר העיר בתגובה: ״טענתך מחזקת את הצו על תנאי בעניין השר אוחנה כשלוחו של נתניהו״.

כזכור, עם הקמת הממשלה הנוכחית הכריע בג"ץ כי נתניהו יכול לכהן כראש הממשלה על אף כתבי האישום נגדו, אך התנה זאת בהגשת הסכם ניגוד עניינים מצדו.