דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) כי קצין צה"ל שכתב מכתב המטיל דופי בהתנהגותם של קצינים אחרים בצבא זומן לבירור, ננזף, התנצל על מעשיו והחליט לפרוש מהצבא. היום הוצגו מסקנות התחקיר שערך סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, לרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. 

לפי צה"ל, מהתחקיר עלה כי הטענות ביחס לקצינים לא היו ולא נבראו וכי מדובר בקצינים מצטיינים ומסורים מהמעלה הראשונה. הקצין שכתב את המכתב נקרא לבירור על ידי סגן הרמטכ"ל, במהלכו הבהיר כי כוונתו הייתה שהנושא יטופל בתוך צה"ל, הכיר בטעותו והתנצל על מעשיו. בהוראת כוכבי העיר סגן הרמטכ"ל פיקודית לקצין. כמו כן, התקבלה בקשת הקצין לפרוש מצה"ל.

"הרמטכ"ל רואה בכתיבת המכתב, הכולל קביעת עובדות נטולות ביסוס, אירוע חמור ביותר. הרמטכ״ל קבע כי המשרתים בצה״ל נדרשים להתנהגות ערכית, ובכלל זה לנורמות גבוהות ביותר של יושר וחברות. אין בצה״ל מקום לרכילות ולהטלת דופי חסרת בסיס", נמסר מדובר צה"ל.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בביקור בפיקוד צפון

כזכור, לפי הפרסום בחדשות 12, המכתב האנונימי שנשלח לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק ולמפקד מצ"ח הכיל מידע מכפיש נגד קצין בדרגת תת-אלוף שמועמד לקידום לתפקיד אלוף. במכתב מפורטות שורה של טענות שונות לגבי אותו תא"ל.

הכותב, שהמתמודד אף הוא על אותו תפקיד, ייחס לו עבירות אתיות חמורות מאוד ואולי אפילו עבירות פליליות. במהלך התחקיר הקצין שכתב את המכתב אותר - ואישר שכתב את אותו מכתב מכפיש. דובר צה"ל ציין כי "לטענות שהוזכרו במכתב אין כל שחר".