עשרות צעירים חרדים העומדים לפני גיוס ליחידות קרביות בחרו לחגוג יום הולדת לחייל הדר גולדין ז"ל במסע למען השבתו. אביו שמחה גולדין אמר בתגובה כי "המסע שלכם נחוץ להשבתו של הדר לביתו".

את יום הולדתו ה-30 של החייל הדר גולדין שנפל בצוק איתן, תציין המשפחה כשגופתו עדיין מוחזקת בידי החמאס בעזה. אך קבוצת צעירים חרדים העומדים לקראת גיוס לחטיבת גבעתי, החליטו לציין את יום ההולדת בריצה ומסע למען השבתו של הדר.

הצעירים החרדים שמלווים על ידי ארגון שח"ר שמכין אותם לקראת הגיוס, התוודעו לדמותו של הדר, לסיפור נפילתו והפכו אותו למודל עבורם של "לוחם ללא חת" בסיירת גבעתי מחד ו"בוגר ישיבות ותלמיד חכם" מאידך. למעלה מ-30 צעירים חרדים השתתפו במסע, שיצא מאתר הזיכרון של חטיבת הצנחנים באנדרטת ח"ץ שחור הסמוכה לגבול עזה. 

צעירים חרדים לפני גיוס במסע למען השבתו של הדר גולדין. צילום: ארגון שח"ר

גם שמחה גולדין אביו של הדר ז"ל, השתתף בריצה ושוחח עם המלש"בים החרדים. בדבריו לחניכים החרדים אמר: "אני מתרגש עד דמעות לראות נוער חרדי, שרוצה להתגייס וללכת בדרכו ובמורשתו של הדר, באמונה גדולה ובהקרבה עצמית למען עם ישראל. המסע הזה שאתם עושים הוא נחוץ להשבתו של הדר הביתה. יש חוזה בין המדינה לבין הלוחמים באחריות להשיב כל לוחם שנעדר לחיק משפחתו ולארצו, על אף שהחוזה עדיין לא קויים אנחנו מחויבים להמשיך לשרת בצה"ל כדי להבטיח את בטחון עם ישראל וארץ ישראל".

יואב (זימי) זמרן ממנהל החינוך ירושלים שיזמו את המסע אמר לבני הנוער: "דווקא בתקופה הזו הדבר חשוב שבעתיים, אתם ההוכחה לערבות הדדית הקיימת בעם ישראל. אני מלווה לוחמים חרדים מזה שנים רבות, והתרומה שלכם לביטחון המדינה היא עצומה".

הרב חנוך רוגוזינסקי ראש פרויקט שח"ר ומייסד פלוגת תומר (הפלוגה החרדית בגבעתי) ביקש מבני הנוער להמשיך במסע להשבת הבנים עד שיוחזרו. "כאשר תצהירו אמונים כטירונים צעירים תוסיפו את ההצהרה הזאת בליבכם: הנני מתחייב בהן צדקי להקדיש את כל כוחותיי ואת כל מרצי להשבת הבנים, בני העם הזה, שחירפו נפשם, והקריבו את חייהם, להגנת המולדת וחירות ישראל, הנני מתחייב לזכור ולא לשכוח, לעשות הכל להשבתם הביתה, להשיב את הדר הביתה" סיים הרב רוגוזינסקי.