בהמשך לקריאתו של שר החקלאות לשעבר מטעם מפלגת העבודה, אברהם כץ-עוז (כצל'ה), להצביע לכחול לבן בראשות בני גנץ ולמכתב שפרסם ביחד עם פעילים בולטים לשעבר במפלגה שיצאו בקריאה דומה, התקיים אמש (רביעי) מפגש בזום של בכירים בכחול לבן עם פעילים מאוכזבים של מפלגת העבודה. בין המשתתפים במפגש הזום היו השרים מיכאל ביטון, חילי טרופר ואלון שוסטר, וחברי הכנסת, איתן גינזבורג ויעל רון בן משה. 

צבילי בן משה, שימש בעבר עוזרם של יגאל אלון ויצחק רבין והיה למזכ"ל התנועה הקיבוצית לשעבר, סיפר במפגש: "הייתי שותף לרכבת ההרים שיצחק רבין עבר לאחר פרישתו מראשות הממשלה בשנות ה-70 וליוויתי אותו לאורך כל הדרך עד שחזר כשר ביטחון. יש לכחול לבן תומכים שמתביישים להודות כיום, אבל שרואים שמות בכירים לשעבר של מפלגת העבודה שיוצאים החוצה עם תמיכתם, מרגישים שאפשר לזקוף ראש. אני משוכנע שיש לכחול לבן עוד תומכים רבים מכלל המגזרים".

משה סמייה, המשמש כמנהל מרחב נתניה בהסתדרות, אמר כי "מאז שהצטרפתי לכחול לבן לפני כמה ימים אני לא מרגיש משהו זר, כי אני רואה בכל צמרת כחול לבן כאנשי תנועת העבודה האמיתית. מי שנמצא במפלגת העבודה של היום עזבו את אותה תנועת עבודה. בן גוריון לא היה בוחר ברשימת העבודה הנוכחית".

הוקרה מדוד בן גוריון (צילום: פרטי)
הוקרה מדוד בן גוריון (צילום: פרטי)

גיורא חרלופסקי, מ"מ יו"ר ארגון גמלאי הטכניון ופעיל חברתי למען הגמלאים, הוסיף: "אסור לתת לבני גנץ ליפול כי אחרת ביבי ישתלט על משרד המשפטים ויעשה כרצונו. אני מצדיע לבני גנץ, שהוא מפקד גדול ושומר סף ומאחל לו שבעתיד יחזור ועוד יהיה ראש הממשלה שלנו. אני רוצה שכחול לבן תניף את דגל הסיוע לגמלאים – יש 1.1 מיליון גמלאים בישראל שמחכים לבית וכחול לבן צריכה להיות ביתנו, ביתם של ניצולי השואה, וביתם של הנכים".

השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, אמר: "אני רואה כאן חברים קרובים ושותפים לדרך של שנים רבות, שחולקים איתנו את אותם הערכים, מאמינים בציונות ובמדינה יהודית ודמוקרטית, ביהדות פלורליסטית וברצון לשוויון ושלום. כחול לבן מבטאת היום את אותם הערכים של מייסדי המדינה ומפלגת העבודה ההיסטורית. כאן ביתכם. צאו החוצה והפיצו את תמיכתכם בכחול לבן ובבני גנץ".

בתוך כך, בשבוע הבא מתוכנן מפגש מיוחד של יו"ר כחול לבן בני גנץ עם אנשי עבודה שהחליטו לתמוך בו בבחירות הקרובות, על רקע אכזבתם מתוצאות הפריימריז האחרונים והרכב רשימת העבודה לכנסת. בנוסף, נודע כי מתכננים אנשי מפלגת העבודה לשעבר להכין עצומה פומבית הקוראת לתמיכה ביו"ר כחול לבן.

קודם לכן פרסמו שורה של פעילים בולטים בחוג שמעון פרס במפלגת העבודה מכתב תמיכה בגנץ.

"אנו ממליצים לכל חברינו לשעבר והיום להצביע בבחירות הקרובות עבור המדינה ולא עבור המפלגה, משמע להצביע עבור בני גנץ. אנו סבורים שבני גנץ הוא האיש שיכול לשמור על המדינה בדרך הנכונה. לאחד את העם למנוע מלחמת אחים. בקיא במדיניות חוץ ובטחון, בנושאי חינוך ובריאות, בדאגה לוותיקים ובטיפוח צעירים", כתבו.

בין החותמים על המכתב חיים כהן, אברהם כץ עוז, רפי אלול. נחמיה גנות. יורם דורי ומוטי ששון. 

מספר שלוש ברשימת העבודה לכנסת, אמילי מואטי, הגיבה לפרסום של "מעריב" וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "בן גוריון,כך סיפר לי נכדו שהתקשר להביע תמיכה בנו, במפלגת העבודה, לא היה תומך בשקרנים,סחיטים ומתקפלים סדרתיים.הוא גם לא היה מצביע לאיש שהיה סמן שמאלי במחנה (ביטון) והפך בן לילה ל"ציונות הדתית".

מואטי המשיכה וכתבה כי בן גוריון "גם לא היה תומך במי שקיבלו קולות וסרסרו בהם מול נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. הרסתם די, לכו!".