תביעה חדשה שהוגשה למחלקה הכלכלית של ביהמ"ש המחוזי בת"א, מעוררת סערה בתחום שוק הזמנות האון-ליין לחנויות ללא אתרי הזמנות עצמאיים. 

ביום שלישי האחרון הוגשה תביעה נגד חברה מוכרת בתחום בשם קמעונאי און ליין, למחלקה הכלכלית במחוזי תל אביב, מצד דותן גלעד, בעל המניות העיקרי בחברה. על פי כתב התביעה, שהוגש נגד החברה והיזמים, שני האחים ירון ושי אלקיים, עולים חשדות חמורים, לכאורה, לאי סדרים כספיים שונים ושימוש לרעה בכספי משקיע אשר הגיש את התביעה. 

"החברה והאחים פעלו, ביודעין ובמתכוון, לאישור החלטות ו/או לאשרור בדיעבד של פעולות אשר בוצעו על ידם, זאת בניגוד מוחלט להסכמים אשר נחתמו עם התובע, תוך הסתרת מידע מהותי ורלוונטי לקבלת אותן החלטו בפני דירקטוריון החברה, ובייחוד בפני התובע אשר הינו דירקטור בחברה", נכתב בכתב התביעה. 

בין יתר, נטען בכתב התביעה כי מינויו של דירקטור בישיבת בעלי המניות ביום 10.1.2021 בטל ומבוטל, היות והחברה התעלמה מזכות הווטו האבסולוטית של התובע, מפני החלטות המשנות את הנהלת החברה, כלשון התביעה.

סכסוך בעלי המניות, אשר הגיע לכותלי בית המשפט, פותח צוהר ושופך אור לציבור בכלל ולמוסדיים בפרט על התנהלות בחברות כאלה.  
אין זו התביעה הראשונה שהוגשה נגד החברה והיזמים. לפני כחודש הוגשה התביעה הראשונה, גם כן במחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בת"א. בתביעה המוקדמת יותר עולות טענות על שימוש בכספים לצרכים אישיים, ביניהם טיסות לחו"ל ואפילו שימוש פרטי לכספי בזבוזים לקניות ולקזינו.

החברה שעומדת בלב הסכסוך פועלת בישראל בלבד, ועל כן על פי כתב התביעה, נראה כי שימוש בכספים של החברה למטרות שאינן בישראל מעלות תהיה שיכולה להגיע עד כדי דבר עבירה. 

מדותן גלעד, התובע, נמסר כי "כתבי התביעה והמעשים החמורים מדברים בעד עצמם. לא מנהל את המאבק באמצעי התקשורת אלא בין כותלי בית המשפט".

טרם נמסרה תגובה מטעם האחים ירון ושי אלקיים.