דובר מחלקת המדינה נד פרייס אמר הלילה (שישי) שארצות הברית מעוניינת לדון בהקדם עם נציגים מגרמניה, איראן ומועצת הביטחון של האו"ם במטרה להתחיל בהסרת הסנקציות ולהתקדם לכיוון חזרה להסכם הגרעין. עוד דווח בהמשך, כי ארה"ב יידעה את ישראל לגביי הכוונות. 

על פי מקור המעורה בפרטים, עוזריו של ביידן התריעו מראש לישראל על ההודעות המשמעותיות שהם מתכננים להודיע, וביניהן ההודעה כי החליטו לבטל את הסנקציות שהטיל ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על איראן. בנוסף, בוטלו מגבלות נסיעה שהטיל טראמפ על דיפלומטים איראנים באו"ם שמנעו מהם הגעה למטה המרכזי שלו בניו יורק.

אולם, על פי אותו גורם, הנשיא ג'ו ביידן לא הודיע על כך ישירות נתניהו כשדיברו לראשונה ביום רביעי, ונתניהו הבהיר כי הוא מתנגד בתוקף להצטרפות מחודשת של ארצות הברית להסכם. 

"ממשל ביידן מוכן להיכנס לשיחות עם איראן ומעצמות נוספות על חזרה להסכם הגרעין משנת 2015", אמר הלילה פרייס לעיתון פורבס. כזכור, בשבוע הבא יפוג התוקף של האולטימטום האיראני לארה"ב, לפיו אם לא יוסרו הסנקציות עד 21.2 היא לא תאפשר גישת פקחי סבא"א לחלק ממתקני הגרעין שלה.

שר החוץ האיראני, מחמוד ג'אווד זריף, השיב לאמריקאים בציוץ בטוויטר: "ארצות הברית מכירה בכך שטענותיו של מייק פומפאו היו לא חוקיות. אני מסכים. אם ארצות הברית תסיר את כל הסנקציות שהטיל טראמפ, נחזיר אחורה את המתקנים שלנו".

ארצות הברית הציעה להצטרף למדינות אירופה, ואם אכן יקרה, הדבר ייחשב כדיפלומטיה המהותית הראשונה עם טהרן לאחר יותר מארבע שנים, אמרו גורמים בממשל ביידן, זאת לאחר שבשבוע שעבר הצהיר ביידן עצמו בריאיון לרשת CBS, כי אין בכוונתו להסיר את הסנקציות על איראן, לפני שזו תעצור את העשרת האורניום. 

שר החוץ אנטוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ האירופיים והסכים כי הסכם הגרעין משנת 2015 עם איראן "היה הישג מרכזי של דיפלומטיה רב-צדדית", וחשוב שראוי להמשיכו.