יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על מצבה של מפלגתו בסקרים, על היחס של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כלפיו, ועל המאבק בקורונה.

שמעת את תוצאות סקר הסקרים, עם 14 או 15 מנדטים אי אפשר להיות ראש ממשלה.
"אנחנו חוזרים לעלות, רואים את זה בסקר מעריב הבוקר, אמרתי בשבוע שעבר שבלמנו את הירידה ונחזור לעלות, ונגיע לנקודת השיא ביום הבחירות בעוד 32 יום, זה בדיוק מה שיקרה. להוציא את המדינה ממצב של חוסר יציבות מסוכן ולשכנע שאני היחיד שיכול לעשות את אותו שינוי שנדרש".

'אני היחיד שיכול להביא לחילופי שלטון ולהקים משלה יציבה', אבל איך תעשה את זה?
"צריך להשתחרר קצת מקיבעון שנגרם כתוצאה מסקר במערכת הבחירות, כי כפי שאתה רואה עלינו בשני מנדטים לעומת הסקר של השבוע שעבר. לכן צריך אמת מידה, אנחנו רואים בצורה ברורה ביותר שרוב הציבור במדינת ישראל חושב שצריך להיות שינוי מאמין שאנחנו תקועים בשנתיים עם ארבע מערכות בחירות, חושב שהממשלה נכשלה בטיפול בקורונה, רואה שנתניהו לצערנו מעדיף אינטרסים אישיים על טובת המדינה כשהוא בדם קר החליט לא להעביר תקציב למדינה שנמצאת במשבר הכלכלי הכי גדול שלה ורוצה בהחזרת היציבות הפוליטית שתגרום ליציבות כלכלית וחברתית – הדברים האלה חשובים ביותר. השאלה מי יוכל לעשות את זה, מי מתאים להיות ראש ממשלה ומי יוכל להקים קואליציה יציבה ומתפקדת. אני מאמין שאני אוכל לעשות את זה ובזה אני משכנע את הציבור".

אבל המציאות מכתיבה, אני נצמד לסקרים, אתה אפילו לא המפלגה השנייה בגודלה, לפיד עובר אותך. לא מטריד אותך?
"את המציאות אנחנו משנים, אני שיניתי את המציאות כשהקמתי לפני חודשיים תנועה פוליטית חדשה שהיום כבר מאות אלפים הולכים אחריה, קרוב ל-10 אלפים מתנדבים בלי תקווה חדשה הבחירות הללו היו גמורות ובכיס של נתניהו ואנחנו היום התקווה היחידה של אזרחי ישראל לשינוי. לכן אני משוכנע על יסוד מה שאני מרגיש בשטח, הרי לא סתם אמרתי שבלמנו את הירידה ואנחנו חוזרים לעלות, אני בשטח במגע עם הציבור ואומר לך שאתה תרגיש את זה ביתר שאת כל שבוע עד ליום הבחירות ואנחנו נחולל את השינוי שרוב אזרחי ישראל מעוניינים בו. לא רק שינוי בשלטון ובממשלה, זה יהיה שינוי בשיח, בין הממשלה לאזרחי ישראל, בין אזרחי ישראל לעצמם, בין קבוצות שונות באוכלוסייה אנחנו נחזיר את האחדות לעם ונתנהל באופן שונה, באופן חזיתי למה שקורה היו".

בוא נדבר על בנט.
"אינני מדבר על מועמדים אחרים, אין לי עניין בזה".

בקמפיין שפרסמתם נגדו הוא מוצג כפזיז ובעל שיקול דעת לקוי. עם התכונות האלה הוא יכול להיות ראש ממשלה כפי שהוא רוצה ואומר?
"לצערי מיום שקמה תקווה חדשה, בנט ואנשיו התחילו לתקוף אותי, בצורה מאוד קשה ולא הגונה. בשלב מסוים אנחנו השיבונו, אני קיבלתי אתמול החלטה שאני אינני תוקף את בנט ואת ימינה והנחיתי את כל אנשיי לא לתקוף את בנט ואת ימינה. בנט איננו היריב שלי, היריב שלי הוא נתניהו. אני מציג את עצמי לראשות ממשלה, דהיינו אני מאמין שאני המתאים ביותר מבין המעומדים לראשות הממשלה. נחש מה? תסתכל על סקר מעריב היום, אתה רואה שבנתונים של התאמה לראשות ממשלה ראש בראש אני מגיע לתוצאות הכי צמודות לנתניהו. לכן הציבור עצמו קובע שאני המתאים ביותר להחליף את נתניהו, לכן אין לי צורך ורצון וכוונה לדבר על המועמדים האחרים. כל אחד ידבר על עצמו".

אחת הטענות של ימינה שיהיו אצלכם חברי כנסת שיערקו לנתניהו לאחר הבחירות. מה אתה עונה?
"זאת טענה שאין בה שמץ של אמת, זו טענה שנועדה לפגוע בכוונה להצבעה לתקווה חדשה. האוזר והנדל, גם כאשר הקימו את דרך ארץ לא ערקו משום מקום. היה כידוע פילוג בכחול לבן סביב ההצטרפות לממשלה, וכמו שיש עתיד וכחול לבן התפלגו נוצרה באותה הזדמנות סיעת דרך ארץ, תנועת מרכז ימין, והם חברו לבית הפוליטי האמיתי והיציב שלהם. בהסכם שלהם איתנו יש איסור התפלגות במשך כל הכנסת הבאה ולכן אין שום סיכוי ושום אמת בטענה הזאת. כולנו מאוחדים ונחושים בנושא החלפת השלטון והבאת השינוי שאזרחי ישראל ראויים לו".

'נתניהו מפחד ממני'. איפה אתה רואה את זה?
"אין פרשן אחד שלא ראה את זה כאשר הופיע במהלך השבוע נתניהו אצל יונית לוי בראיון, כיצד הוא מקפיד לדבר רק על מועמד אחד, על לפיד, ולא בכדי. כמו שאתה רואה גם בנתונים היום בסקר כשעושים ראש בראש, לפיד מאוד רחוק בנתוני התאמה מנתניהו ולפיד לא יצליח להקים ממשלה, וגם לא הצליח קודם לכן בחמש הפעמים הקודמות, גם כשהוא רץ לבד. ולכן נתניהו מבין היטב שאני היחיד שיכול להביא שינוי להחליף אותו ולהקים ממשלה יציבה, ולכן הוא מעדיף למצב את ההתמודדות כאילו היא בינו לבין לפיד. זה לא המצב וזה לא יהיה המצב בהמשך הדרך".

אתה מכיר את נתניהו היטב, הוא בלחץ או שהוא בטוח בניצחונו?
"אני לא חושב שאני צריך לאבחן אותו, נתניהו חשב שהוא ידרדר את ישראל לבחירות ויהיה לו ניצחון קל. ברגע זה רואים שהדברים שונים לחלוטין. אני מאמין שיש סיכוי טוב שהשלטון יוחלף במדינת ישראל. נתניהו מבין את זה היטב ואת כל הדברים שנובעים מההתנהגות שלו אפשר לגזור מזה".

חיסונים – הישג.
"אף אחד לא לוקח שום דבר מאף אחד, אני שיבחתי בנושא החיסונים גם את ראש הממשלה עצמו, גם את הגורמים האחרים כמו קופות החולים שעושות עבודה מצוינת בנושא הזה אבל ההישג בחיסונים לא מכסה ולא משחרר מאחריות לכישלון המתמשך ושמתמשך עד עכשיו בניהול המאבק בקורונה בכל הממדים וגם בפרצת הענק בנתב"ג שביטלה את כל המאמצים הקשים שעשו אזרחי ישראל ושילמו מחירים בפרנסה ובחינוך הילדים באותו זמן ממש יובא נגיף מחו"ל, גם המוטציות, בלי שאנשים אפילו נבדקים כשנכנסים לארץ, בלי בידוד אפקטיבי וזה גרם באופן ישיר לאלפי מתים מהקורונה. גם בכל התחומים האחרים, באכיפה, בהגנה על העסקים, בחינוך אנחנו נמצאים במקום האחרון בעולם מבחינת מספר הימים שילדים ישבו בבית פה. הממשלה נכשלה, הקורונה עוד כאן, מוקדם לחגוג, עדיין יש תחלואה ותמותה בהיקף משמעותי ורציך לפעול כדי לצמצם גם אותן וגם את הנזקים שנגרמים לפרנסה של אזרחי ישראל ולכלכלה הישראלית".

אתה רואה את עצמך כרה"מ הבא?
"כן בשביל זה יצאתי לדרך. זו המטרה שלי, אני מאמין שהיא בהישג יד, ואני פועל לשכנע את אזרחי ישראל לתת בי אמון כדי להביא שינוי".