לאחר שהלילה (בין חמישי לשישי) נחת המטוס ועליו הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לשטח סוריה, זאת במסגרת הסכם לשחרור אסירים בתיווך רוסי - ולאחר שהגיעה לרוסיה עוד מאתמול, הבוקר נחשפים פרטים חדשים אודות הצעירה.

הצעירה ניסתה בעברה שלוש פעמים לחצות את הגבול לרצועת עזה בחודשים האחרונים. פעמיים ניסתה דרך היבשה, מתוכן פעם אחת באזור נחל עוז נתפסה על ידי הצבא, ופעם אחת דרך הים על כלי שיט דמוי רפסודה.

הצעירה, בת 22 מאזור ירושלים, דיברה ערבית שוטפת. בחקירתה דאז אמרה כי יש לה חברים ברצועת עזה, והיא רוצה לעבור ולחיות שם. עוד סיפרה שבעברה הייתה מג"בניקית ושהיא נוהגת לטייל לאורך הגבולות, ואף איימה: "אני רציתי לעבור ואני אעבור בפעם אחרת".

השוטרים שחקרו אותה לאחר ניסיון המעבר דרך הים ידעו כי ניסתה קודם לכן פעמיים דרך היבשה. הצעירה טענה כי ניסתה אז להיכנס לשטח ירדן ונתפסה.

בתוך כך, נודע הבוקר כי התמורה המלאה ששילמה ישראל תמורת הצעירה לא פורסמה. הדבר גרם לסערה ברשת, וביקורת רבה של גורמים שונים בארץ.במקביל, צייץ ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ציוץ ביקורתי אודות מדיניות החיסונים של ישראל.

"בשבוע שעבר העליתי בכנסת דרישה לאפשר הכנסה של אלפי חיסונים לעזה ולהעביר חיסונים לפלסטינים בגדה מהמלאי הגדול שיש בישראל (אחריות של כח כובש). האם חייבים להמתין שיהודי/יה יחצה את הגבול לעזה כדי לזכות בחיסון? אפשר אחרת. זה החוק הבינלאומי וזה אנושי. מדובר באותו שטח אפדמיולוגי רציף", צייץ טיבי.