סערה במערכת הפוליטית: יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה, הגיב היום (שישי) לפרסום בידיעות אחרונות, לפיו איים על תנועת חב"ד כי ירדוף אותם במידה ויתמכו במפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ. 

"אני רוצה להבהיר: איני רודף ולא ארדוף אף אחד, בוודאי לא את חברי הטובים מתנועת חב״ד. תנועה רבת זכויות שרק אהבת ישראל ואהבת הארץ לנגד עיניהם. יחד עם זאת אני מביע דאגה עמוקה מכך שאיתמר בן גביר וחסידי הרוצח ברוך גולדשטיין יכנסו לכנסת", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב גם הוא לדיווחים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה כי "כל ההבדל בין חב"ד ללפיד באיום אחד. תנועת חב"ד מקפידה לא להזדהות פוליטית, אוהבת ומסייעת לכל יהודי באשר הוא ללא שום תנאי או שיוך פוליטי. כל כך הפוך מיאיר לפיד".

איתמר בן גביר הגיב לציוץ של לפיד בו הוזכר, ובחר להשיב אש בחשבון הטוויטר האישי שלו: "לפיד רואה בסקרים הפנימיים שבזכותנו תהיה ממשלת ימין, וזה יגנוז לו את החלום להיות ראש ממשלה. הוא בלחץ ולכן הוא משתולל ומאיים על אנשי חב"ד הנפלאים. אנחנו הסיוט של יאיר לפיד".

גם נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה, לא חסך את שבטו מלפיד, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי מדובר במעשה "מביש. על כל זה לפיד מעז לאיים בגלל פוליטיקה?! הוא היה מעז לומר כך לקבוצת טייסים שרוצים להצביע למר״צ?! על בית ברל היה מאיים? האיום האווילי הזה יתאדה לפח האשפה של ההיסטוריה".

יאיר לפיד איים השבוע על אחד מראשי חב״ד שאם יתמכו במפלגה של סמוטריץ הוא ירדוף את חב״ד: ״נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת...

Posted by ‎נפתלי בנט - Naftali Bennett‎ on Friday, February 19, 2021

אורלי לוי אבקסיס, המועמדת הטרייה מטעם מפלגת הליכוד, התבטאה גם היא בחריפות: "לפיד מחוייב להבהיר את דבריו באופן מיידי. מי שלוקח את אהבת ישראל כבת ערובה, מעיד על עצמו ועל ערכיו יותר מכל".

עומר ינקלביץ', שרת התפוצות מטעם מפלגת כחול לבן, הוסיפה לבקר בכותבה כי היא "מקווה מאוד שהדיווח שגוי. יאיר לפיד, מימוש זכות דמוקרטית, היא בעיניך עילה לרדיפת יהודים שכל חטאם בהפצת מסורת ישראל?!".