חברת פייזר פנתה היום (שישי) לארגון המזון והתרופות בארה"ב (FDA), ועדכנה כי על פי נתונים חדשים שברשותה, אין צורך לאחסן את מנות החיסונים בקור של 70- מעלות צלזיוס. על פי הנתונים שהוצגו ל-FDA, ניתן לאחסן את החיסונים גם בטמפרטורות הנעות בין 15- ל- 25-.

לאחר שיקבלו הנתונים החדשים את אישור ה-FDA, צפויה הקלה לוגיסטית משמעותית באחסון ושינוע החיסונים. כיום, תחת מגבלת אחסון החיסונים בטמפרטורה של 70- מעלות, נדרשים אמצעים לוגיסטיים גבוהים ומסובכים לאחסון ושינוע החיסונים. כך לדוגמה, תיתכן אפשרות לשנע את החיסונים לבתיהם של מוגבלים בתנועה, המתקשים להגיע למתחמי החיסונים המרכזיים - דבר שנכון לעכשיו אינו אפשרי בחיסון של פייזר. 

מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

הנתונים החדשים שהציגה פייזר יידרשו לקבל את אישורם של ארגוני תרופות נוספים ברחבי העולם, כמו למשל הארגון האירופי. בשבועיים הקרובים צפוי ה-FDA לקיים ניסוי מטעמו בעניין, שבסיומם יוחלט אם לאשר באופן סופי את ההנחיה החדשה. 

בנוסף, הבוקר פורסם מחקר של בית החולים שיבא בתל השומר, לפיו יתכן ומנת חיסון אחת של פייזר מספיקה על מנת להגיע לרמת חסינות גבוהה מפני הנגיף. על פי הניסוי, מנת חיסון אחת מעניקה לאחר 28-15 ימים רמת חסינות של כ-85%.