רמי שביט, המנכ''ל ובעל השליטה ברשת המשביר לצרכן, ויוסי גלזר, מנכ''ל ברשת פתאל באור ים המלח, התראיינו היום (ראשון) לתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. השניים התייחסו לפתיחת הקניונים ומרכזי המסחר לפי הנחיות התו הירוק, שיכנסו לתוקפן היום. 

על פי גלזר, בבתי המלון נערכים לבדיקות כפולות של המתחסנים ולא ימסרו מפתחות לחדרים ללא הצגת תעודת מתחסן או דרכון ירוק, אך לצד זאת נערכים לתת חווית חופשה מלאה לנופשים: "חדרי האוכל יהיו פתוחים עם כל האטרקציות, זו תהיה חופשה אמיתית". לעומת זאת, שביט תקף את מקבלי ההחלטות ואמר כי "אי אפשר למנוע מלא מתחסנים להיכנס לקניון, יש חנויות עם ציוד חיוני, אין איסור בכל המסחר. אנשים עדיין יכולים להיכנס לפי התו הסגול".

קניון איילון בתקופת הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
קניון איילון בתקופת הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

יוסי נתחיל איתך, קודם כל מה זה אומר לגביי פתיחת המלונות הבוקר? מה פתוח? איך פתוח?"
"לשמחתנו, אנחנו מבצעים את הפתיחה של המלונות בהדרגה ופותחים היום את השערים של מלון הרודס, ובהמשך השבוע את שאר בתי המלון שלנו באזור. כידוע, אנחנו כרגע האי הירוק היחיד שנפתח, ובגדול אנחנו נפתחים באותה המתכונת כמו שהיינו לפני הסגר הקודם". 

אז איך תראה החופשה?
"בגלל שאנחנו אי ירוק אנחנו מאפשרים לאורחים שלנו לחוות חופשה כהלכתה - חדרי האוכל יהיו פתוחים, גם חדרי הכושר, הבריכות, ושאר האטרקציות במלון. אומנם הכל יהיה כפוף למגבלות התו הסגול, אבל בגדול זו תהיה חופשה אמיתית. מה שזה אומר בפועל הוא שההגשה בחדרי האוכל למשל תהיה בכלים אישיים ולפי כל כללי ההיגיינה, ואנחנו מקפידים על שמירת מרחק בצורה משמעותית". 

מה רמת התפוסה הבוקר?
"אנחנו פותחים את המלון בתפוסה חלקית, אבל לקראת סוף השבוע צופים עלייה משמעותית במספר המבקרים במלון. במרכז ההזמנות של פתאל יש ביקוש גדול מאוד, ואנחנו שמחים ומברכים על כך. בדיוק כמו שהעובדים שלנו צמאים לחזור ולעבוד כך גם האורחים שלנו צמאים לשוב ולהתארח במלונות".

פסח כבר תפוס לגמרי? 
"בגלל שכולם היו בחוסר וודאות פסח עדיין לא מלא לגמרי, אבל הוא מתמלא. אנחנו די בטוחים שפסח יהיה כמו בשנים קודמות בתקווה שלא יהיו לנו חלילה הפתעות נוספות". 

איך בודקים שהאדם שמגיע למלון הוא באמת מחוסן? מגיעה משפחה ומה קורה הלאה? 
"ישנה בדיקה כפולה. כמו שכבר אמרתי ים המלח הוא אי ירוק אמיתי, ויש את הפיקוח העירוני של המשטרה בכניסות למקום וביציאות ממנו. כאשר האורח מגיע לבית המלון מוודאים איתו והאורח מקבל חדר רק בכפוף לתעודת המתחסן או לדרכון הירוק".

רמי שביט, אצלכם אין תעודת מתחסן נכון?
" נכון. אנחנו עשינו ניסיון לפני שבוע ביום חמישי. עשינו פיילוט בשני מתחמים מסחריים והתברר לנו שישנה בעיה עם התו הירוק. בקניון יש כ־30 אחוז עסקים חיוניים, ואז אי אפשר למנוע כניסה של אף אחד למקום". 

זו בעיה לא?
"די עם הבעיה. תראו כמה זמן אנחנו מדברים על בעיה שלא קיימת. אנחנו מדברים פה על מתחמים בהם מוחלף הקהל שש פעמים בשעה. אנחנו מדברים על מתחמים שומרים, הכי שמורים במדינה, בואי תכנסי שנייה לקניון ותנסי להיות רגע אחד בלי מסכה. את הרי לא יכולה לאכול בקניון אז מה תעשי? אנחנו לא עובדים עם תעודות חיסון אנחנו עובדים עם תו סגול ומה שזה אומר בפועל זה מרחק, ומניעת התקהלות. כמות הלקוחות שיכולה להיכנס לקניון היא כמעט שליש לקוחות מיום רגיל". 

כלומר, אין איסור למי שלא להתחסן להיכנס פנימה לתוך החנויות?
"לא. אין שום איסור. אין שום איסור בכל המסחר למעשה - גם בחנויות וגם בקניונים. אנשים יכולים להיכנס תחת תו סגול". 

בניגוד לפעם הקודמת הפעם פותחים את כל המסחר. אתם צופים שיהיה פחות לחץ?
"הפעם עושה רושם שהפנימו שלעשות פתיחה של המסחר בכל הארץ זה הדבר הנכון לעשות, וככה לא יהיה לחץ בחנויות. מעבר לזה, אנחנו עם הרבה מאוד סחורות עם מידות ומגוון. החורף עדיין כאן ובימים הקרובים נעשה מבצעים גדולים מאוד. למשל, אתם תראו שופינג סייל ענק בחודש הקרוב, ועם ישראל יקבל את מה שהוא רוצה ויצליח להתחדש, לצאת, ולקבל את חווית הקנייה. אנחנו נספק את זה במלוא מובן המילה".