חגי ישראל, מלבד החשיבות הדתית שלהם, מתברכים גם באוכל מסורתי. לפסח יש את המצות ואת הגפילטע פיש, לראש השנה את הדבש והתפוח, לחנוכה את הסופגניות ולפורים יש אוזני ההמן. בכל חג נהוג לדון בכמות הקלוריות ששיש במאכליך ובאיך מורידים את הכל אחרי שהוא נגמר, אבל איזה חג הוא החג הכי לא בריא מבחינת האוכל שלו? על כך בדיוק ענתה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM?

"חג פורים הוא החג הכי לא בריא מבין כל החגים", הזהירה התזונאית. "נכון שהסופגניות של חנוכה מטוגנות בשמן לא איכותי שנוצרים בו חומרים מזיקים בזמן החימום, אבל לדעתי פורים לוקח את המקום הראשון".

"לא די בכך שאוזני ההמן הקנויות מכילות לרוב מרגרינה, סוכר, קמח לבן והמון קלוריות, אז משלוחי המנות מוסיפים עוד מגוון גדול מדי של ממתקים וחטיפים לא בריאים, עם כמויות אדירות של סוכרים, מלח, שומנים לא בריאים, ושוב עניין הקלוריות. כאשר עומדות על השיש במטבח מספר אריזות של משלוחי מנות, ישנם אלו שיתקשו לעמוד בפיתוי ויכניסו לגופם את כל הממתקים והחטיפים הלא בריאים, בכמות שתגרום לעלייה במשקל ולסיכון לסוכרת, לחץ דם ומחלות לב".

בהמשך הציעה: "אני שואלת את עצמי ממתי משלוח מנות הוגדר כערמה של כל הדברים הכי לא בריאים שיש? למה שזה לא יהיה מגש פירות טריים חתוכים עם קצת אגוזים? ובואו נתמקד לרגע גם בעוגייה המשולשת המסורתית אוזן ההמן: אפשר לשדרג אותה במקום אוזני ההמן הקנויות, שעתירות בקמח לבן, סוכר לבן, מרגרינה, ומילוי שאין בו שום דבר בריא. אפשר להכין בבית אוזני המן בריאים. הבצק שנכין בבית, יכול להיות דק יותר, כך שאפשר יהיה להתמקד במילוי בריא שייתן את כל הערך התזונתי. אפשר להכין את הבצק מקמח מלא, וחמאה או שמן קוקוס בכבישה קרה, ואפילו לא לשים בו סוכר. ערך בריאותי טוב אף יותר יהיה בבצק מקמח שקדים, וזה גם כנראה טעים יותר".

עוד הוסיפה: "המילויים העדיפים הם מחלבה ללא סוכר, או מטחינה, קקאו וסילאן שמערבבים. רצוי לשלב במילוי אגוזי מלך או אגוזים אחרים שאוהבים, ואפשר גם לשלב פירות יבשים קצוצים. בנוסף, אפשר גם מילוי גבינה עם צימוקים וקינמון. במקרה כזה מדובר בעוגייה עם ערך בריאותי לא רע".